Jordens bedste svar

brevkassespørgsmål

Jordens bedste svar

brevkassespørgsmål af
Mig
17 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Jeg får lige lyst til at skrive, at jeg har læst jordens bedste svar her på Cyberhus til pigen, som føler sig forkert fordi hendes kæreste synes hun er for slap: ''Jeg bliver en lille smule provokeret af, at det er dig, der bliver gjort forkert i det her. For det er jo slet ikke sikkert, at det er dig, den er "gal" med (hvis man altså kan sige det sådan, for er der overhovedet noget galt?). Jeg sidder nemlig og tænker, at det måske også kan være dine partnere, der har en tendens til at gå lidt for meget til den, når de onanerer, og de derfor ikke mærker helt så meget, når de så er sammen med dig. Det bliver ofte kaldet at have et "death grip" - altså hvor man holder meget stramt og hårdt om pikken, når man onanerer. Hvis man altid onanerer sådan kan det føre til, at man har brug for et meget stramt greb om pikken, før man opnår tilfredsstillelse. Hvis det er tilfældet har det altså intet med dig at gøre, og er udelukkende dine partnere, der skal øve sig i at holde mindre stramt, når de onanerer. På den måde vil de kunne opbygge mere følsomhed igen, hvilket vil kunne gøre jeres fælles oplevelse bedre - for jer begge to.'' Hold kæft hvor er det godt svaret. Jeg blev så glad på pigens vegne. Tænk sig at slippe af med skyld og skam over at være forkert. Det kunne jo godt være den gut selv har et problem. Det er så fucked hvordan vi piger nemt kan føle ansvar for at det er vores skyld alt sammen. Så tak for det svar. Jeg ville sådan ønske at jeg kunne have skrevet en kommentar til spørgsmålet eller blot kunne have liket svaret, men det er der ikke mulighed for. Kan I ikke lave det ? KH en meget begejstret bruger :)

Svar:

Hej med dig,

Tusind tak for din feedback! Hvor er det dejligt, at du har gidet tage dig tid til at sende lidt kørlighed retur til os.

Du har helt ret i, at vi piger og kvinder generelt har en tendens til at tage skyld og ansvar på vores skuldre - enten fordi vi føler, at det bliver os pålagt udefra eller fordi vi af natur tager det på os (og så kan man jo spørge sig selv, om det er fordi vi rent biologisk er indrettede til det, om det er fordi det har været forventet af os samfundsmæssigt og historisk set, eller om der er en helt tredje årsag). Og når skylden og ansvaret mere eller mindre pr. automatik lander hos os, så er der en stor risiko for, at det er forkert.

Vejen frem er helt klart mere oplysning - både til kvinder og mænd, piger og drenge. Vi skal blive bedre til at snakke om, at kroppe er forskellige, og bedre til at se forskellighed som noget godt. Vi skal turde snakke åbent om de mere intime ting, og vi skal hjælpe hinanden med at nedbryde alle de kropsrelaterede tabuer, der fortsat hersker i vores samfund. Det vil gavne os alle.

I forhold til at få oprettet en funktion, så I brugere kan like brevkassesvar og/eller kommentere på spørgsmål og svar i brevkassen er det noget vi jævnligt har oppe at vende. I øjeblikket er vi i gang med at finde ud af, hvordan Cyberhus skal se ud i fremtiden, og det kan bestemt ikke udelukkes, at de funktioner kommer.

Endnu engang tusind tak for dit dejlige og positive svar!

Rigtig god weekend til dig!

Mange varme hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål