Jeg må ikke være sammen med min fyr..
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Brevkassen. Jeg håber virkelig, at i kommer til at svare på mit spg. da jeg virkelig ikke har nogle til at snakke med omkring det her. Jeg vil starte ud med at sige, at det her er enorm svært at skrive, da jeg på nuværende tidspunkt sidder med tårer i øjnene og i hele ansigtet, forbinding rundt om min lillefinger, smerter over alt i kroppen og med et hjerte, som er knust i hundredevis af stykker. Jeg er muslim og kommer fra en temmelig religiøs familie med mor som bærer tørklæde osv. Det gør jeg ikke. Jeg snakker så med denne her fyr og det har vi gjort i sådan 4 måneder, og vi har mødtes en hel masse gange. I dag mødtes vi så, og min søsters veninde havde så set os ved metrostationen kysse og snakke. Hun vidersendte det så til min søster og hun ringede straks til mig og bad mig om at komme hjem med en hård tone. Der gik så noget tid hvor jeg så bliver ved med at modtage opkald fra hele min familie, og jeg vidste godt selv, at jeg var blevet set. Da vi er på vej hjem, kommer mine to søstre så bag ved og begynder at råbe og skælde mig ud. Han gik så, hvilket nok var det bedste han kunne gøre. De blev virkelig sure denne her gang, da der har været en hel masse andre gange lignende og det blev bare nok for dem. Men de forstår det ikke og jeg er bare ikke ligesom dem. Da vi kommer hjem, fortæller de det så til min far, og han begynder så at råbe, skælde ud og slå mig. Han slår mig sådan vild hårdt over alt i kroppen og på hovedet, hiver mit hår og begynder at slå mig med bælte til jeg får gule og blå mærker samt har jeg virkelig ondt i min lillefinger og min kjole fik også en hel masse blod på. Det gjorde virkelig ondt, da jeg samtidig også fik en hel masse grimme ord smidt i hovedet. Jeg hører så at de vil finde hans nr og adresse og gøre alt muligt. Det knuste virkelig mit hjerte for jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg elsker virkelig denne her dreng og jeg ser fremtid i ham. Jeg elsker ham helt vildt meget og jeg er villig til at gøre hvad som helst for ham. Jeg ved godt, at det her er virkelig svært at svare på, men jeg føler mig virkelig klam, da min familie hele tiden kalder mig for ord som: klam, beskidt, luder osv..

Svar:
Kære du.
Hvor er jeg ked af at høre, at du står i den her situation. Jeg er ked af, at du føler skam over noget så naturligt, som at være forelsket i en fyr. Og den behandling du har fået fra din familie er på INGEN måder okay. Uanset hvad man tror på eller synes er rigtigt og forkert, er det både uacceptabelt og ulovligt at slå sine børn! Du skal også vide, at jeg synes du er så modig, fordi du skriver til os! Det er så vigtigt at række ud til andre, særligt i de situationer, hvor man føler man er helt alene.
Jeg kan godt forstå, at du ikke ved hvad du skal gøre, og jeg har desværre heller ikke et simpelt svar til dig. Men jeg ved, at det er vigtigt, at du ved, at du hverken er klam, beskidt, en luder eller noget som helst andet, fordi du har kysset med ham, du er forelsket i. Det er det mest naturlige i verden og noget som teenagere gør hver dag. Det er så vigtigt, at du ved det! Jeg kan godt se, at hvis det ikke er det, din familie tror på, så er det svært at forklare det til dem eller få dem til at forstå det. Nu ved jeg ikke, om I har haft sådan nogle sammenstød eller uenigheder før, og hvordan I i så fald har håndteret dem? Måske det kan hjælpe dig at tænke på, hvordan I har klaret det til at håndtere den her situation.
Jeg tænker også på, hvad du selv ønsker, der skal ske nu? Vil det være en mulighed, tror du, at tale din familie til fornuft, eller vil det komme ud i en situation, hvor du skal vælge mellem dem og ham? Har du lyst til at bo hjemme mere? Og vil du kunne tilgive dem for de ting, de har sagt til dig? Det er nogle store spørgsmål, som jeg gætter på er meget svære selv at finde svar på. Jeg vil derfor anbefale dig at kigge på etniskung.dk. Her kan du få anonym rådgivning og læse indlæg fra andre unge, der har været i lignende situationer som dig.
Det vigtigste lige nu, tænker jeg er, at du ikke står alene. Jeg vil derfor råde dig til, udover at kigge på EtniskUng, også at snakke med en person, som du stoler på. Det kan være en lærer, en venindes mor, din læge - hvem som helst, som du stoler på. For du skal ikke være alene om det her. Og selvom du føler, at du ikke har nogen at snakke med, så kan det være, at der er én, som du ikke har overvejet, som du kan snakke med.
Jeg beklager, at jeg ikke kan give dig et tydeligere svar på, hvordan du skal håndtere din situation, men jeg ved, at der ikke er en let løsning. Det kunne være nemt for mig at sige, at du skal flytte fra din familie eller måske kontakte politiet, og anmelde din far eller fortælle, at du er bange for, at de gør ham du er forelsket i fortræd, men jeg kunne forestille mig, at det bare ikke er så simpelt. Men jeg ved, at det IKKE er okay at slå og det er ikke okay at du skal skamme dig. Og jeg ved også, at det er meget nemmere at håndtere den her situation, hvis du har nogle, der kan hjælpe dig. Du er meget velkommen til at komme ind i vores 1-1 chat til en snak med en af vores rådgivere om, hvordan du skal håndtere situationen. Med lidt mere viden om dine overvejelser, kan vi sammen tage en snak om, hvad dine muligheder er.
Husk at du ikke er alene! Der er mange, der gerne vil hjælpe dig, og det er bare rigtig flot af dig, at du har taget første skridt ved at fortælle din historie til os.
De kærligste hilsner Pernille