jeg keder mig for ofte og mangler en hobby som passer vikkelig godt til mig
brevkassespørgsmål af
miss cutie
22 år
jeg mangler en hobby som passer vildt godt til mig , jeg keder mig for ofte . fritiden bruges på at være sammen med især mine besties - vi har det vikkelig nice sammen 😀 jeg er meget sammen med mine besties.  jeg kommmer også nogen steder for unge når de har åbent,  men mine ynglingssteder har lukket for tiden pga fucking lorte corna.  når de har åbent hygger jeg mig der flere gange om ungen og det er nice. jeg fucking hader lorte c - der er alt for meget kedsomhed når det meste er lukket , foråret 20 var den væreste periode i mit liv og jeg er uendlig træt af aflyste begivhender , begræninger og lukket ting og steder... jeg længes efter normale tilstadnde.. det er mest derhjemme jeg keder mig. jeg ved ikke havd min nye hobby(s) skal være. jeg har altid været kreativ og har lavet mange forsklige ting gemmen tiden: perler , tenget , skrevet historier , collage , scarpbog , fotobog ect. jeg kan entlig godt li at være krea.  jeg tror at det vil være mega godt for mig at finde en go hobby som jeg kan bruge tid på og som dræber kedsomheden.. jeg bloggede på et tidspunkt men det var ikke den rigtige hobby for mig.  jeg ville klart kede mig mindre hvis jeg kunne være i de klubber/steder for ugne jeg er vild med at  være. der går nok noget tid før de får lov at åbene igen desv.  der er ting jeg burde gør men det er jo ikke lige det jeg søger (det er stuff som opryding på værelset ) jeg får motion med min ene bestie.  jeg er vild med at opleve noget , være sammen med besties og andre ynglings mennesker , hyggedruk , kreating , loppemarkeder osv. de fleste ting jeg pejler at være vild med er lukket pga lorte c som jeg vikkelig hader !  jeg har prøvet forsklige ting men jeg har ikke rigtig fundet den hobby som vikkelig er det jeg leder efter. nogen ting gjorde jeg noget tid også døde det igen. tænker det er pga det måske ikke var den rettte hobby for mig. jeg er ikke særlig god i køkkenet , det går meget godt med at bage kagemix og milkshakkes vikker også ngoet der kan lykkes . jeg er ikke typen der syntes det videre fedt at stå og lave mad men kager og den slags er jeg mere frisk på. dans duer jeg ikke til, det ville kræve noget hold eller ling .  jeg er ret nysgerig af natur især når noget intereser mig . mat blev jeg aldrig særlig gode venner med.. jeg er go til mennesker , kreating og til at skrive. jeg skriver dagbog . jeg læser gerne hvis bogen fanger mig men får fartisk ikke læst ret meget . jeg har krudt i røven , kan sangtens kontcere mig hvis det interser mig osv.. min hjerne duer ikke til vikkelig kedeligt shit.  nogen siger at kloge mennesker ikke keder sig .  jeg syntes jeg er klog men jeg keder mig stadig...... jeg syntes det er sjovt at spille brætspil især er jeg glad for det dårlige selvskab , panters, sequnnes , hint , matador og pokker .. jeg er typen som går på musem helt friviligt . jeg syntes det er spændene 😀 jeg ender ofte på jubii chat : man kan have gode samtaler med nogen med der er idotier og dimser som alle andre steder . jeg gider jo ikke at chatte frækt. jeg sufer også på nettet men kunne godt være bedre til at finde noget mere intersant. i en periode prøvede jeg bullet journaling . jeg hvade det sjovt nok med min buju men fandt efter en periode ud af det nok ikke var noget for mig . jeg syntes der var for meget "arbjedede" i forhold til hvad jeg fik ud af det , ejg opnåede ikkke fordelene. jeg delte ikke begjsteringen over bujus ..på et tidspunkt lavede jeg en del perler og syntes det var nice. det er noget tid sinden.   jeg tager en del billeder især når jeg laver noget med vennerene , er i naturen osv jeg har tænkt på at bruge mine billeder tiil noget krea sjov. har bla haft gang i noget fotobog . jeg hyggede mig med fotobøgerne (at lave dem online)  men det blev jeg ikke færdig med ...

Svar:
Hej Miss cutie,
Tak for dit brev. Jeg tror, at rigtig mange kan genkende en kedsomhed, især lige nu pga. Corona. Derfor er det super godt, at du skriver herind for at få ideer, så kedsomheden ikke driver dig til vanvid. Jeg kan høre, at du er meget opfindsom, og det synes jeg viser, at du også er klog, selvom nogen siger, at kloge mennesker ikke keder sig.
Det er fedt, at du er kreativ, og at du nyder at lave mange forskellige ting. Det er godt gået, at du har kastet dig over nye ting som bagning, og det tænker jeg, at du sagtens kan udforske mere. Måske kan du udvide og prøve at bage boller eller brød, hvis det bliver lidt for usundt med det søde køkken. Det er en rigtig god idé at lave fotobøger ud af de billeder du tager. Mange har alle deres billeder på deres telefon og får sjældent nydt dem eller vist dem frem til andre. Så hermed en opfordring til at gøre dem færdige, hvis du stadig har interessen. Jeg har prøvet at tænke over andre idéer du kan kaste dig over, når kedsomheden fylder - de kommer lige her:
- Male
- Strikke, hækle eller brodere
- Sy
- Kig online i hobby butikker, f.eks. Søstrene Grene, for at få ny inspiration
- Opfind dit eget brætspil
- Gå på Pinterest og kig hvad andre finder på af kreative ting og sager
- Skrive små historier, digte eller noveller
Jeg håber, at du kan bruge mine idéer, og at Corona snart er ovre, selvom det ikke ser for godt ud lige pt.
Venlige hilsner
Jeanette