Er han interesseret i mig eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Jeg har en rigtig god drenge ven fra min klasse. Jeg er forelsket i ham. Men er virkelig meget i tvivl om han gengælder det. Fordi at nogle gange så interessere det ham at jeg har haft en dårlig dag og andre dage er det lidt lige meget. Han elsker at drille mig for sjov, tage mine ting og sige nu det mit og han elsker at forskrække mig. Han er i gang med at hjælpe mig med at lære Engelsk.
Så jeg er bare mega meget i tvivl om han er forelsket i mig eller bare holder af mig som ven.
Tak på forhånd for jeres gode arbejde og at I er rigtig gode til jeres job.
Kh Anonym

Svar:
Kære Anonym
Først og fremmest tusind tak for de søde ord! Det varmer virkelig at høre, at det giver mening for dig at komme her. Så kæmpe tusind tak for det! Jeg skal sørge for at give din besked videre til alle de andre rådgivere her på Cyberhus :-)
Du fortæller, at du er forelsket i din gode ven fra din klasse, og det er en helt fantastisk følelse, men det bringer også tit en masse forvirring med, og det lyder også som om, at det er tilfældet for dig lige nu. Det er virkelig svært at vide, om andre gengælder ens følelser, men jeg lidt ideer til, hvordan du måske kan prøve at undersøge det lidt.
Jeg tænker, at du måske kan prøve at snakke mere med ham om nogle personlige ting, ligesom vise ham, at du er interesseret i ham på den måde. Du kan også prøve at holde lidt længere øjenkontakt med ham og smile til ham, når I kigger på hinanden, og se om han gengælder det. Det kan også være, at du kunne have mod på at spørge ham, om I skal lavet noget samme bare ham og dig i fritiden, og se om det er noget, han har lyst til. Der er ingen af de her ting, som er en garanti for, at han også er forelsket i dig, men mit håb er, at det måske kan gøre det lidt lettere for dig at mærke, om han gengælder det.
En anden mere direkte mulighed er at fortælle ham, hvordan du har det. Fortælle ham, at du synes, at han er sød på en anden måde, end når man bare er venner, men at du er i tvivl, om han har det på samme måde med dig. Det kan være vildt nervepirrende, og der er selvfølgelig en risiko for at blive afvist. Men der er også chancen for, at han faktisk har det på præcis samme måde. For ligesom, at du er i tvivl, om han er forelsket i dig, så kan det jo egentlig være, at han har det på præcis samme måde. At han er vild med dig, og at han prøver at vise det ved at flirte lidt og hjælpe dig med engelsk, men at han ikke ved, om du har det på samme måde. Og sådan kan man begge komme til at gå længe og håbe, at den anden pludselig erklærer sin kærlighed. Så måske det skal være dig, der gør det? Selv hvis han ikke har det på præcis samme måde, så tænker jeg stadig, at han vil være imponeret over dit mod og smigret over dine ord.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig al mulig held og lykke med det hele!
De bedste hilsner,
Dagmar