Jeg har intim barberet...

brevkassespørgsmål

Jeg har intim barberet...

brevkassespørgsmål af
Anna
12 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Jeg har intim barberet, og nu er der helt rødt og der svir og klør dernede!!!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og jeg fortryder så meget, jeg brugte min mors skraber da jeg ikke selv har en. Øv det gør så ondt, går det snart over? Håber i kan hjælpe!!!

Svar:

Hej,

Ja det lyder ikke rart! Men det vil helt sikkert snart gå over. Hvis man ikke passer på når man barberer sig kan man komme til at lave rifter, irritere huden eller sågar få "skægpest", pga infektion i hårsækken. Det kan svie, og det er ikke rart, men det skal nok gå over. Af hygienske årsager bør du købe din egen skraber og købe nogle særlige hudprodukter som er beregnet til dette.

Mvh
Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål