Mellemkød er en hudflap
brevkassespørgsmål af
Tilde
16 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige 16 år. Jeg har opdaget, eller ikke opdaget, men nærmere tænkt over i lang tid at mit mellemkød mellem anus og skede er en lille flap der hænger måske en cm ned. Den gør ikke ondt eller generer ikke rigtig, heller ikke hvis jeg rører eller klemmer på den, og jeg tror ikke det er en hæmoride for den burde vel gøre ondt og være fyldt med blod. Jeg undre mig om det er normalt eller farligt eller hvad det er, for jeg har aldrig hørt om at det skulle være sådan før. Jeg er bange for hvis jeg får en kæreste på et tidspunkt at han så synes det er ulækkert eller sådan noget. Hilsen den forvirrede pige

Svar:
Kære forvirrede pige
Hvor er jeg glad for at få sådan et spørgsmål. Der er næsten ligeså mange forskellige måder, at se ud på forneden, som der findes mennesker på jorden. Mellemkødet som strækker sig mellem anus og skeden og går over i skamlæberne, er udformet på forskellig vis, og huden er eftergivelig. Det lyder som om det er en normal variant af perineum, men for en sikkerheds skyld, synes jeg du bør få undersøgt, om det kunne være en kønsvorte, hos din egen læge. Det kan man nemlig behandle. Ifht, at se special ud forneden, kan jeg anbefale at se DR's program, som hedder "mig og min pik/fisse". De portraterer en helt masse forskellige måder, man kan se ud på forneden, både som mand og som kvinde. Og der er nogle fine interviews, med dem der stiller op, hvor de taler om, hvordan de ser ud mellem benene. Der er nemlig ikke nogen måde der er normal. Alle har hver sit udtryk.
Kærlig Hilsen Maj