Min kæreste har mens smerter men ingen blødning
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkasse.
Jeg har en kæreste hun havde mens den første dag og så forsvandt det og nu har hun mens smerter men der er ingen blødning
Hun har kvalme, svimmel, træt, ondt i brysterne og hendes humør går meget op og ned.
Tak på forhånd Hilsen den forvirrede kæreste.

Svar:
Kære du
Tak for dit spørgsmål.
Det er helt normal, at menstruationerne kan variere, og at en enkelt menstruation engang imellem skiller sig ud fra de andre. Så hvis din kæreste ikke har mere ondt, end hun plejer at have ved menstruation, så synes jeg ikke, I skal gøre noget lige nu. Bare se an, måske er menstruationen bare lidt forsinket.
Hvis hun har kraftige smerter, skal hun tage noget smertestillende (for eksempel panodil og ipren), og hvis det ikke virker, skal hun kontakte en læge.
Du skriver ikke, om I har sex, og i så fald, om I bruger prævention.
Vigtigt: Hvis I har haft sex, skal hun tage en graviditetstest. Man kan godt have en lille blødning, selvom man er gravid.
Hvis hun har en hormonspiral, kan den være årsagen til den lille blødning, da hormonspiraler giver mindre og færre menstruationer og hos nogle stopper menstruationen helt.
Mvh Anne