jeg har en ven som jeg tror er gay, hvad skal jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
dicte
14 år
jeg er en pige på 14 som har været venner med min veninde siden børehaven, men jeg tror altså hun er ved at blive gay. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit brev.
Min første tanke er, at du ikke behøver gøre noget. Det er ikke sikkert din veninde endnu ved om hun er til piger eller drenge. I er forholdsvist unge, så i den alder er man ved at finde sin identitet og prøver sig lidt frem og ser hvad der føles rigtigt. Jeg synes ikke du behøver gøre noget, før hun måske selv en dag er klar til at snakke med dig om det. Du nævner ikke rigtig, hvorfor du tror, at hun skulle være lesbisk, men hvis du er i tvivl om hun tør dele det med dig, så kan du prøve at dreje samtalen hen på emnet og tage en snak. Og dér behøver du bare at være den gode veninde, du altid har været. Om hun er gay eller ej, så er hun stadig den veninde, du har kendt helt siden børnehaven.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers skal du bare skrive igen :-)  De bedste hilsner Lisa