Penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
det er egentlig meget simpelt
hvorfor er mit penis hovede ikke ømt eller følsomt ? Og er det normalt?
mange af mine venner siger deres pik hovede er meget følsomt og det gør næsten ondt når man rører ved den er det normalt?
jeg Kan huske da jeg var mindre der gjorde det ondt eller var ømt men det er ligesom gået væk efter jeg begyndte at onanere

Svar:
Hey Anonym
Du kan være fuldstændig rolig. Det er helt almindeligt at pikhovedet er ret ømt, lige når man begynder at kunne trække forhuden tilbage, og penis begynder at vokse.
I takt med at man bliver ældre, og pikhovedet vender sig til at blive rørt ved, så bliver det også mindre ømt. Så det du beskriver lyder fuldstændig normalt.
Der er mange forskellige slags pikhoveder, og det kan sagtens være at dine kammerater stadig er super følsomme. Jeg er sikker på at deres også vil ændre sig med tiden.
Pikhovedet vil selvfølgelig altid være følsomt, men i løbet af puberteten, skal det gerne ændre sig sådan at det ikke længere gør ondt at røre ved det.
Mange hilsner Lasse