Love bombing?
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig her. Undskyld hvis det er forvirrende, men jeg er ærlig talt også så forvirret. Jeg havde et slags forhold, jeg lige sluttede for 2 dage siden, og jeg er såret uden at vide årsagen, og jeg ved ikke, hvad fanden der er sket. Så jeg matchede med denne fyr på en dating-app, og vi begyndte at skrive sammen, og allerede ved de første beskeder fra ham nævnte han ordet "kæreste" og nævnte at flytte sammen som en joke. (Vi bor lidt langt fra hinanden) og jeg er ofte i byen, som han bor i på grund af noget arbejde, jeg har, så det virkede "oplagt" at nævne den slags ting (det var min tanke) Nå, ord som kærester, “soulmates”, at flytte sammen, ferie sammen, nævnte børn (kun én gang) osv. blev ofte nævnt, men meget på en lavmælt måde, hvor han f.eks. Jokede og jeg jokede tilbage. Bortset fra det at flytte sammen, det var den ene ting der blev mere nævnt end de andre ting. Så jeg var selvfølgelig en lille smule tilbageholdende med alle disse ting, men, han gjorde det på en meget sød og sjov måde, så jeg tog det ikke så seriøst, men sagde stadig til ham "det er for tidligt at snakke om" osv. Men nu hvor det er endt, føler jeg, at jeg blev forelsket i en fyr, som jeg knap nok kender? Så det hele var meget godt, vi skrev hver eneste dag. Vi mødtes kun 3 gange, fordi han har arbejde og fået nyt job, og kunne ikke rigtig finde tid, og tredje gang var faktisk dagen hvor han fortalte mig at han ville slutte bl.a. (Ja, jeg ved, at 2 gange virkelig ikke er mange gange, men ja... mange gode samtaler over tekster, tror jeg) Under "forholdet" lagde jeg mærke til nogle røde flag, så jeg konfronterede ham en dag med at skrive til andre piger (fordi han blev ved med at fortælle mig, at jeg var den eneste, han tænker på, og den eneste pige, han ville have osv.). Og han blev ved med at følge nye piger, og der var bare noget der virkede mærkeligt. (Men jeg fortalte ham ikke den del med pigerne) Han nægtede og fortalte mig, at han knap har tid til at skrive til mig ved siden af ​​arbejdet, og han vil gerne lære mig bedre at kende og give det her en chance. Jeg troede ikke rigtig på ham, men jeg har også tillidsproblemer fra tidligere fyre, så jeg tænkte, at det måske bare var mig, der overtænker. (Så hav i mente, at det her var "diskussion" nummer 1) Ellers var der bare noget ved hans måde at udtrykke sine følelser på, det var bare en lille smule off. Da jeg fortalte ham, at jeg følte, at hans ord ikke stemte overens med hans handlinger osv., så ville han sende så mange beskeder og forklare sig selv, at han virkelig gerne vil se mig og alt det der (får mig til at føle, at han virkelig bekymrer sig). Så dette var "diskussion" nummer 2. I dette argument fortalte han mig, at han er glad for, at jeg udtrykker mine følelser og synes, vi har god kommunikation Den sidste diskussion var dagen før det sluttede. Kort sagt, havde han lovet mig at komme og se mig og mine venner og endte med at lade være med at gøre det og spurgte i stedet om jeg bare ville komme over og overnatte (igen, jeg følte, at ord ikke matchede handlinger). Nå jeg blev sur, og valgte ikke at sove med ham den nat og komme over dagen efter for at snakke. Til min overraskelse vidste jeg ikke, at det ville være det sidste besøg. Han sagde "Måske er det ikke det rigtige tidspunkt lige nu." Og han havde andre ting, der var meget stressende. Han sagde, at episoden i aftes var for meget, og nu har vi diskuteret det et par gange, og det burde ikke være så kompliceret. Han gjorde mig så forvirret, da han afsluttede det, fordi han fortalte mig, at jeg bare var hans type, jeg havde så mange værdier, som han sætter pris på osv. (så mange skide komplimenter, som jeg ikke behøvede at høre på det tidspunkt). Så til sidst i samtale(han blev ved med at tale i cirkler og gentage sig selv) så sagde jeg "fint, lad os bare afslutte det" og skulle til at gå, virkede han meget påvirket af det hele og ked af det, fortalte mig, at han er bange for, at han laver en fejl, og hvis jeg ville give ham nogle dage til at tænke over det, så ville han skrive til mig. Dagene gik, og jeg fik ikke en tekst. Igen, opdagede jeg nogle ting, der bare var røde flag, og jeg tror, ​​han er sammen med sin eks nu (han er helt sikkert sammen med en, og det er ikke nogen ny. Så det kan være hans eks) Så da jeg bemærkede det (5 dage efter han afsluttede det), skrev jeg straks til ham, at han ikke behøver at tænke på det, vi afslutter det her. Sagde ikke noget om hvad jeg har fundet ud af, mente det var ingen grund til det. Så hvad fanden skete der lige?? hele det her var kun 1,5 måned?? Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg har været så ked af det. Men hvad synes i?? Hvorfor sige, at han er glad for, at jeg fortæller ham om mine følelser og tanker og anden gang siger, at det nu er for meget? Hvad hvis den diskussion ikke var sket dagen før han afsluttede det, ville han så bare have afsluttet det alligevel morgenen efter? Hvorfor bruge så meget energi og tid på en person, som du kan slippe så hurtigt? Tror i, at eksen pludselig skrev til ham midt i alt det her? Hvis hun gjorde det, har jeg ikke lagt mærke til det gennem hans beskeder, fordi han ikke har været kold eller noget... Jeg troede, at denne fyr var fuld af grønne flag, men han er et stort, rødt flag. Please hjælp… jeg tror jeg for første gang er blevet udsat for love bombing og jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde skal give en fyr en chance igen. Jeg gider ikke mere

Svar:
Hej!
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg virkelig godt kan forstå, hvorfor du føler dig forvirret og såret. Det lyder som en følelsesmæssig rutsjebanetur med mange blandede signaler, og bare at læse om det føles stressende. Du behøver bestemt ikke at undskylde – det giver helt mening, at du har en masse tanker og følelser, du har brug for at få styr på.
Det, du beskriver, lyder meget som en form for love bombing – hvor en person hurtigt overøser én med store ord, romantiske løfter og intens opmærksomhed, men hvor handlingerne ikke helt stemmer overens. Det kan skabe en illusion af noget stærkt og specielt på meget kort tid, hvilket gør det endnu sværere, når personen så pludselig trækker sig. Det giver en følelse af, at man har mistet noget stort, selvom forholdet egentlig kun varede kort.
Du stiller mange gode spørgsmål, men sandheden er, at du nok aldrig får de helt klare svar fra ham. Måske vidste han ikke selv, hvad han ville. Måske holdt han dørene åbne for andre muligheder hele tiden. Måske skrev hans eks pludselig til ham. Uanset hvad er én ting tydelig: Han var ikke så stabil eller oprigtig, som du fortjener. Det kan føles vigtigt at få svar for at komme videre, men det vigtigste er at acceptere, at han ikke var den rette for dig.
Du nævner, at du har svært ved at forstå, hvorfor du er så ked af det efter kun 1,5 måned – men det giver helt mening. Det var ikke kun ham, du blev ked af at miste, men også den idé og det håb, han byggede op omkring jer. Når nogen tidligt taler om fremtid, følelser og værdier, kan det føles, som om man allerede har investeret meget mere i relationen, end tiden egentlig tillader.
Det er helt normalt, hvis du nu føler en modstand mod at åbne op for en ny fyr igen. At blive såret på den måde kan sætte spor, men det vigtigste er, at du lærer af oplevelsen i stedet for at lukke helt af. Det betyder ikke, at alle fyre er sådan her – men måske kan du tage med dig, at en dyb forbindelse ikke behøver at udvikle sig så hurtigt for at være ægte.
Jeg håber, at du giver dig selv tid til at komme dig over det her og ikke bebrejder dig selv for noget. Du gjorde ikke noget forkert. Tværtimod viste du, at du tør stille spørgsmål, mærke efter og sætte grænser – og det er en styrke!
Pas godt på dig selv, og husk, at du fortjener en, der viser dig kærlighed gennem både ord og handlinger.
De bedste hilsner,
Juni fra Cyberhus