Ikke behov for sex
brevkassespørgsmål af
Ano
18 år
Jeg har fundet en kæreste som er super sød, vi har haft sex 3 gange. Inde vi havde sex var ham meget sådan der at han ikke ville presse mig, og ikke ville lægge op til noget før jeg var klar. Vi er forholdsvis 18 og 19. Den sidste gang vi havde sex startede han med at røre ved mig, og jeg rørte ved ham. Og så prøvede jeg at gøre så han kom over mig, men det var lidt som om han ikke ville, jeg var derfor forvirret og spurgte om han havde lyst. Så sagde han "hmm det kunne da godt være" jeg blev endu mere forvirret og sagde "Hvad mener du med det" og så sagde han At det ikke er fordi at han har et behov for sex. Hvordan skal jeg tolke det? Han lægger op til det ved at røre ved mig, og jeg vil selvfølgelig gerne og jeg har et sex behov. Men når jeg så lægger mere op til at agten skal begynde hvis man kan sige det sådan. Er det som om han afviser mig. Jeg er meget forvirret over hvad han vil, Jeg har lidt svært ved at snakke med ham om det da det hele stadig er meget nyt. Hvad skal jeg gøre? Er en smule forvirret

Svar:
Hej Ano
Jeg kan virkelig godt forstå du er forvirret. På den ene side lægger din kæreste op til sex, og så trækker han sig igen.
Handler det om dig, eller har han slet ikke et behov for sex? Og hvis han ikke har, hvad betyder det så for jeres forhold? Eller handler det mon om noget helt andet?
Du skriver at det er svært at snakke om det, fordi det hele stadig er ret nyt, men jeg tænker alligevel det er den bedste løsning. FOr der kan være så mange forskellige grunde til at han handler som han gør, og det der med at tolke, tænker jeg ikke du får ret meget ud af. DU bliver nødt til at spørge ham direkte.
Måske handler det om at han ikke tænder på dig. Men som du siger lægger han selv op til sex, så det virker ikke sansynligt. Den forklaring tror jeg ikke rigtig på.
Måske har han ikke behov for sex? Når han selv lægger op til sex, er det i hvert fald tydeligt at han ønsker at være intim med dig. Hvis ikke for hans egen skyld så i hvert fald for din. Men ud fra det du fortæller er der flere andre mulige årsager jeg tror mere på.
Måske oplever han selv at det ikke fungerer som han gerne vil, og derfor siger han fra, fordi han føler det bliver akavet eller pinligt? Det kan være han oplever at komme lynhurtigt, når I begynder at kysse og nusse, og så trækker han sig fordi han synes det er pinligt? Det kan også være han har haft problemer med at få rejsning og er nervøs for at det skal ske igen. Igen kan det så være nemmere at afvise dig, end at fortsætte. Måske er han bare bange for om han kan tilfredsstille dig og gøre det "godt nok". Det kan også få en fyr til at lukke helt ned, og sige fra.
Og så kan det jo også være at der er helt andre tanker der fylder i hans hovede lige nu. Tanker der gør at han ikke har overskud til sex. Han ville egentlig gerne, og derfor lægger han også op. Men når I går igang, bliver det alligevel for meget for ham?
Der er så mange forskellige mulige årsager, og særligt fordi det er nyt mellem jer, og du ikke kender ham vildt godt endnu, tænker jeg det er meget svært for dig at tolke dig frem. Du bliver nødt til at høre ham ad. SÅ hvis jeg var dig, ville jeg spørge ham direkte. Nok ikke lige i forbindelse med sex, eller at én af jer lægger op til sex. Men på et tidspunkt hvor det er mindre følsomt. Hen over maden, eller hvis I går en tur?
Jeg håber du får snakket med ham, og I finder en årsag og løsning, så I kan folde jeres forhold ud og blive endnu gladere for hinanden.
Kærligst, Maya