Forhud og kondom
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg har været lidt usikkker efter at have prøvet et kondom, da selv når min penis er rejst så dækker min forhud penishovedet. Det der sker når jeg tager et kondom på er at det ruller op, og det synes jeg virker som en farlig ting. Så jeg ville høre om det ville være en god ide at blive omskåret, jeg ved dog godt at der stadig er rum til at den kan vokse, men det tror jeg næppe.

Svar:
Hej,
Det du beskriver lyder umiddelbart som en naturlig ting, og ikke noget du skal bekymre dig over - og omskæring er ikke en god ide. Jeg vil anbefale at du forsøger dig lidt frem med forskellige kondomer, for at se om der er nogle hvor den ikke ruller op. Det er ikke farligt at kondomet ruller op, men det kan gøre at du ikke er beskyttet mod kønssygdomme og eventuelt kan gøre en pige gravid. Hvis du er i tvivl og vil undersøge det yderligere vil jeg anbefale at kontakte egen læge.
Bedste hilsener,