Er min pubertet forkert

brevkassespørgsmål

Er min pubertet forkert

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej cyberhus, jeg har lige læst, at testiklerne er det første der vokser i puberteten og bagefter penissen, og efter de begynder at vokse groer der kønsbehåring. Hat dog allerede fået kønsbehåring der nede og min penis er ik vokset siden jeg ik havde fået behåringen? Kommer min penis til at vokse mere end de 7cm i slap?

Svar:

Hej med dig

Nej, der er ikke noget galt med din pubertet. Puberteten kan starte på forskellige tidspunkter, og også forløbe meget forskelligt, så du behøver på ingen måder være bange. Det skal nok komme.

Da du kun er 13 år, og dermed kun lige i starten af puberteten, er der en meget stor sansynlighed for at din penis vil vokse mere, i løbet af de næste 5-7 år.

Så slå koldt vand i blodet og hav lidt tålmodighed. Det skal nok komme.

Mange hilsner
Niels-Christian