Hår på penis

brevkassespørgsmål

Hår på penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 1 år 1 uge siden

Hej jeg er en dreng på 13 År.. Jeg er gået i puberteten men min pik hår vokser kun lige rundt om pikken, hvor mine venner har en masse hår rundt om pikken, jeg føler mig rigtigt udenfor ogs nogle gange viser vi vores pikke for sjov men jeg gider næsten ikke fordi jeg ikke har nok hår:( Hvorfor har jeg ikke ligeså meget hår som dem??

Svar:

Kære læser

Jeg forstår udemærket dine frustrationer. Du er langt fra den eneste med dette problem. Det er aldrig sjovt at føle sig udenfor eller føle, man ser anderledes ud. Der er utroligt mange unge som dig, der står i samme situation. Du er på ingen måde anderledes. Rigtig mange andre unge på din alder, har heller ikke en masse hår omkring penis, så du har ingen grund til at være bekymret. Du er helt perfekt, som du er, og som du ser ud.

Vi er alle forskellige, og puberteten er en fase, og før du ved det, skal der nok være fyldt med hår dernede, det kan jeg love dig.

I Puberteten udvikler kroppen sig enormt meget, og det er lidt forskelligt fra person til person, hvornår og hvor lang tid det tager kroppen at udvikle sig. Nogen kommer tidligt i puberteten og får en masse hår omkring penis tidligt. Mens det ved andre tager lidt længere tid, og man kommer i puberteten lidt senere. Vi er alle forskellige, og har forskellige kroppe. Det er der ingen skam i. Med tiden skal din krop nok gennemgå en stor udvikling og dermed også få en masse hår på penis, bare rolig. Selvom det er svært lige nu, skal det hele nok gå.

Mange er mest bekymret omkring, hvordan man selv ser ud. Og derfor tænker vi ikke så meget over, hvordan de andre ser ud, men koncentrerer os mest om os selv. Mange som ikke har en masse hår ved penis, føler sig måske også udenfor og er derfor sansynligvis mere tilbageholdende, end dem med mange hår dernede. Så det er tit dem med en masse hår, man ser og ligger mærke til. Men der er rigtig mange andre som dig derude. Og hvis du føler, at det er over din grænse, og det er ubehageligt at vise tissemanden frem, så behøver du heller ikke at gøre det. Hvis du føler dig presset til at vise penis frem, fordi der er mange andre, der også gør det, er det altid okay at sige fra, og sige man ikke har lyst. Du skal aldrig føle dig presset til at gøre noget, du ikke har lyst til.

Ønsker dig held og lykke.

De bedste hilsner

Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål