Hvorfot

brevkassespørgsmål

Hvorfot

brevkassespørgsmål af
Freja
14 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hvorfor findes der ikke dating sider for 14 årige jeg har brug for en kæreste

Svar:

Hej Freja

Det er et spørgsmål, som vi jævnligt støder på, og man kan også sagtens undre sig. For der er helt sikkert mange 14-årige, som er på udkig efter en kæreste.  Men det her med at lave en side, hvor formålet er dating, duer bare ikke rigtig. Hvis det handler om dating, må man også regne med at noget af det der vil fylde for en del af deltagerne er lysten til at lave noget seksuelt, og det spiller ikke særligt godt sammen med den seksuelle lavalder.

Jeg tænker også at frygten for at det ville blive en "legeplads" for pædofile har en del at skulle have sagt.

De fleste datingsider og apps skal jo også tjene penge, og der er 14-årige heller ikke nødvendigvis den bedste målgruppe.

Så jeg kan sagtens forstå din frustration, men der er nok ikke andet at gøre, end at bruge de SoMe platforme, hvor du i forvejen møder og snakker med andre unge. Og så selvfølgelig ude i det virkelige liv. I skolen, klubben, fritidsaktiviteter og hvor du ellers kan være heldig at støde på en kommende kæreste.

Gode hilsner
Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål