Drillet med min krop
brevkassespørgsmål af
Marius
14 år
Hej. Jeg bliver tit drillet i omklædningsrummet med at min røv er så lille at man ret tydeligt kan se mit numsehul. Jeg er ret tynd, og har stort set ingen røv så derfor skal jeg stort set ikke bøje mig fremover før man kan se mit numsehul. Jeg barberer omkring hullet da jeg synes det er pinligt når andre kan se det. Ud over det bliver jeg drillet med at jeg har en lille pik. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre. Jeg kan jo ikke bare sige stop til dem, eller bare lige pludselig få en større røv. Please hjælp.

Svar:
Kære Marius
Først og fremmest, vil jeg gerne sige, at det er virkelig modigt af dig at åbne op omkring dette. Det er helt forståeligt, at du føler dig såret og frustreret over at blive drillet på den måde. Ingen fortjener at blive behandlet på den måde, og det er vigtigt at huske, at problemet ligger hos dem, der driller, ikke hos dig.
De mennesker, der mobber dig, gør det ofte for at få opmærksomhed eller for at føle sig bedre tilpas på din bekostning. Ved at vise, at du ikke lader dig påvirke af deres kommentarer eller handlinger, kan du sende dem et klart signal om, at deres ord ikke har nogen magt over dig. Jeg ved godt at det kan være svært, og det er også vigtigt for mig at sige, at det ikke er dit ansvar at komme op med løsninger.
Når det kommer til løsninger, så er der nogle ting, du kan overveje. For det første, at tale med en betroet voksen omkring situationen. Det kan være en forælder, en lærer eller en rådgiver, som kan hjælpe med at tackle mobningen og give dig den støtte, du har brug for. Selvom det kan virke lidt grænseoverskridende at tale med en voksen om de drillerier, du oplever, kan det faktisk være en god løsning til at stoppe dem. Det er vigtigt at huske, at voksne er der for at hjælpe dig og støtte dig i at håndtere sådanne situationer.
Desuden er det vigtigt at huske på, at din krop er din egen, og du skal ikke føle dig tvunget til at ændre den for at passe ind. Din størrelse og form definerer ikke din værdi som person. Du er perfekt som du er, og som du ser ud. Det skal ingen fortælle dig anderledes. Der ikke er noget skamfuldt ved din krop, og du skal aldrig føle dig tvunget til at ændre den for at tilfredsstille andre.
Hvis drillerierne bliver ved og der opstår mange negative følelser som begynder at påvirke dit daglige liv og velbefindende, kan det være en god idé at søge hjælp fra en professionel, såsom en terapeut eller rådgiver. De kan give dig værdifuld vejledning og støtte til at håndtere dine følelser og finde positive måder at tackle situationen på. Ellers er du også altid velkommen til at skrive helt anonymt til vores sms-chat. Der har du mulighed for at udtrykke dig mere detaljeret, og rådgiveren kan stille flere spørgsmål for at få en bedre forståelse af, hvilke skridt du kan tage for at ændre situationen.
Husk, at du ikke er alene, og der er altid nogen derude, der vil lytte og støtte dig gennem svære tider. Du fortjener respekt og kærlighed, uanset hvad andre måtte sige. Fortsæt med at være stærk, og søg hjælp, hvis du har brug for det. Du er værdifuld og betydningsfuld, præcis som du er, og jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner
Kasper