Bisexuel veninde? Hurtigt svar tak!
brevkassespørgsmål af
Anonym pige på 13
13 år
Hej Cyberhus, jeg vil gerne have svar meget hurtigt!
Jeg har en veninde som jeg er meget tæt med. Når vi sover sammen, kan vi godt lide at ligge sammen og vi ligger kun i top og underbukser. Hun røre heletiden ved mine bryster, og jeg kigger og røre nogle gange hendes røv, som er virkelig stor, og jeg elsker den. Jeg ved ikke om vi begge er bisexuelle? For vi har begge hafat forhold med drenge. Men siden at hun hele tiden kigger og røre ved mig tror jeg at hun er bi, hvilket jeg også tror jeg er. Jeg fantasere tit mig og hendemå, der har "sex", som jeg gerne vil prøve meget snart med hende.
Det skal siges at vi er nogle stykker af piger i klassen med store bryster, men hun røre kun mine, men jeg kan gondt lide det, og nogle gange sætter hun altså også sin røv op ad mig eller jae, op i min fisse. Og jeg elsker det virkelig! Sådan, det er meget behaeligt og hun har altid stramme bukser  på, så det gør det mega godt.
Tak på forhånd.

Svar:
Kære du
Tak for dit spørgsmål. Det er nogle store spørgsmål, som du går med og jeg håber, at jeg kan give dig nogle værktøjer til at opklare dem så godt som muligt.
Du spørger om du og din veninde er biseksuelle. Det er et rigtig svært spørgsmål at svare på, fordi der ligger så meget i det. Som biseksuel kan man udvikle intime følelser for begge køn og man tænder på begge køn. Det er svært at svare på dit spørgsmål, fordi jeg ikke ved, om du og din veninde kun er sammen med hinanden eller om I f.eks. også er seksuelt sammen med andre piger.
Mon du og veninde har snakket sammen om jeres seksuelle forhold til hinanden og jeres situation? Jeg tænker, at den eneste måde, du kan finde ud af, om din veninde er biseksuel, er ved at snakke med hende om det. Det er dog vigtigt at understrege, at det ikke er sikkert, at din veninde på nuværende tidspunkt kan svare dig med et klart og tydeligt ja på det spørgsmål. Både fordi at seksualitet er en privatsag for mange mennesker, men også fordi hun måske ikke selv helt ved, om hun er biseksuel eller ej. Det er meget normalt, at man i jeres alder er ved at finde ud af, hvem I er som person og hvilken slags sex, man kan lide. Livet er en proces og I er sandsynligvis ikke færdige med at finde ud, hvem er er endnu. Nogle ved fra en tidlig alder, at de er homoseksuelle eller biseksuelle, men der er også andre, der finder ud af det senere i livet. Eller måske først tør stå frem og acceptere det, når de bliver ældre. Derfor tænker jeg, at du ikke skal blive skuffet, hvis din veninde ikke kan fortælle dig, om hun er biseksuel eller ej. Når det er sagt, synes jeg, at du skal overveje af snakke med hende om jeres situation, hvad der ligger i den og hvilke tanker hun gør sig. Hvad tænker du om det? Ville det være en mulighed for dig?
Det kan også være, at din veninde hverken er biseksuel eller lesbisk, men bare rigtig godt kan lide dig. Måske har du det også sådan? Jeg har før talt med nogen, der forklarer, at selvom de er kærester med en pige, så er de ikke biseksuelle eller lesbiske. Derimod har de forklaret mig, at de er forelskede i den person, som de er sammen med - og det er tilfældigvis en pige. Du beskriver, at der er mange piger i din klasse, som har store bryster, men at din veninde kun vil røre ved dine. Måske har hun det sådan, at hun er vild med din person og kun er tiltrukket af DIG? Som jeg læser det mellem linjerne i din besked, så er du heller ikke sammen med andre piger end din veninde. Mon du har du tænkt over det og hvad det betyder for dig? Måske er du heller ikke tiltrukket af andre piger i din klasse selvom de har store bryster? Mon du har lagt mærke til, hvordan din krop og følelser reagerer, når du ser eller møder en sød pige? Får du lyst til at være sammen med dem på samme måde, som du nyder at være sammen med din veninde?
Du nævner, at både du og din veninde er i forhold med fyre, og du beskriver også, at du synes, at den måde, din veninde rører dig på er dejlig. Der er mange piger, som synes, at det er frækt at eksperimentere seksuelt med det samme køn. Måske fordi de har set det i porno eller måske fordi generelt bare er tiltrukket af det og kan lide at fantasere om det. Man kan sagtens være til fyre, men samtidig fantasere om det samme køn. På den måde behøver den tiltrækning, som du og din veninde oplever med hinanden derfor ikke at betyde, at I er biseksuelle. Måske betyder det bare, at I begge er i en periode af jeres liv, hvor I eksperimenterer med og er nysgerrige på jeres seksualitet. Det kan være, at det ændrer sig med tiden, men det kan på den anden side være, at du finder ud af, at du er biseksuel eller lesbisk. Uanset hvad, er begge dele er okay. Så længe du har dig selv med, kender dine egne grænser og ikke overskrider din venindes grænser, tænker jeg, at du gennem det at eksperimentere med din seksualitet kan finde ud af, hvad du er til.
I bin besked fortæller du, at du gerne snart vil prøve at have sex med din veninde. I Danmark arbejder man officielt med en aldersgrænse på 15 år ift., hvornår man har sex eller seksuelle oplevelser sammen med andre end sig selv. Måske har du hørt det før, men det er der, man siger, at man er buksemyndig. Det anbefales derfor, at man først har sex, når man er 15 år og langt de fleste unge i Danmark venter med at have sex til de er 16 år eller ældre. Selvom man fantaserer om sex og gerne vil eksperimentere, så er det ikke det samme, som at man er klar til at have sex, når man er 13 år. Det er derfor vigtigt at huske på, at det at tænke på sex og fantasere og om det, ikke er det samme som at have sex i virkeligheden. Derfor vil jeg opfordre dig til at vente med at have sex med din veninde eller med din kæreste til du er lidt ældre. Dermed ikke sagt, at I ikke kan lave en masse andre dejlige ting sammen uden at I nødvendigvis behøver at have sex.
Jeg håber, at du har mod på at snakke med din veninde om jeres forhold, for det kan være en god idé at snakke om, hvordan det påvirker jeres venskab. Jeg vil til sidst fortælle dig, at de tanker og følelser, som du har er helt normale og at du er helt normal uanset om du er til drenge, piger eller begge dele.
Kærlige hilsner,
Malou