Hvordan får jeg nye venner??

brevkassespørgsmål

Hvordan får jeg nye venner??

brevkassespørgsmål af
Tobias
17 år
Oprettet 2 år 3 uger siden

Jeg kunne godt tænke mig nogle nye venner og måske mere, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bare mig ad. Nogle gode råd, skal jeg tag i byen og snakke med nogen eller? Jeg går på en erhvervsuddannelse og der har jeg nogle venner, men vil rigtig have flere og også nogen af modsatte køn.

Svar:

Kære Tobias

Velkommen til Brevkassen. Du skriver, at du allerede har gode venner på den uddannelse, hvor du går. Så du er allerede god til at skabe kontakt til jævnaldrende. Det kunne også være rart at lære nogle af det modsatte køn at kende. Det er da rigtig vigtigt  at have mange slags venner, som kan give livet udvikling og flere oplevelser , når du kender flere.

Hvor findes de så ? Der er mange unge, der finder nye sociale relationer og fællesskaber forskellige steder på nettet - fx på Snapchat, Discord, YouTube, Reddit, o. lign. De arrangerer fester, møder eller skriver sammen. Nogle gange bliver det til kærester eller gode venner af begge køn. Andre unge kan godt lide at gå ud i byen og mødes med deres venner eller mødes til hygge derhjemme. I byen kan det måske godt være lidt svært at møde nogle varige venskaber, da der ofte er fokus på alkohol , fest og sjov. Hvad mon du interesserer dig for ? Nogle unge mødes i sportsklubber , rejser og igennem fritidsinteresser. Der er mange, der her finder gode venskaber.

Hvis du har rejselyst, er der turistselskaber, der arrangerer ture for unge, hvilket giver et godt sammenhold, når de er sammen så meget.  Nogle ses efter de er kommet hjem . Der er også forskellige højskoler, hvor der er kursus specielt for unge. Der er mange muligheder, som du må mærke efter, hvad der passer til dig. Det er bare om at springe ud i det og være åben overfor, hvad der kan ske. Der er sikkert både drenge og piger, der har lyst at møde nye venner.

Håber du vil finde flere gode venner både piger og drenge. Venskaber er noget af det bedste, der findes og det giver megen glæde i livet .

De bedste hilsner fra Lærke

Lærke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål