Hvilken højde skal dreng være?

brevkassespørgsmål

Hvilken højde skal dreng være?

brevkassespørgsmål af
Andreas
18 år
Oprettet 1 måned 2 uger siden

Jeg har her på det seneste set en del videoer online bl.a. på instagram med interviews, hvor samtlige piger/kvinder der bliver spurgt om en dreng/mands højde siger han skal være mindst 6 feet altså 182cm høj og ellers er det en dealbreaker. Er det virkelig sandt, at alle piger vil have en kæreste der er så meget højere end dem? Med hilsen en lav dreng på 167

Svar:

Kære du,

Tak for dit brev, og at du vil dele dine bekymringer med os herinde i brevkassen. Det er en reel bekymring som rigtig mange andre unge også oplever at have. Internettet giver så mange fantastiske muligheder - også for at blive hørt. Det betyder til gengæld også, at der ofte bliver skabt et ekko af dem, som har flest følgere. Man vil jo helst ikke være en af dem som er uenig med dem på toppen!

Så for at give dig et nemt svar: Nej. Nogle piger, måske, men langt fra alle. Det er så nemt at sidde foran en mobil eller et kamera og sige, at man kun vil have en kæreste, der opfylder visse kriterier. Realiteten er oftest, at det er ønskescenarier, som bliver ændret som man bliver ældre og mere erfaren i sit kærlighedsliv. Det gælder alt: Højde, hårfarve, hårlængde, tøjstil, skostørrelse, fritidsaktiviteter, drømme, værdier, og alt i mellem. De fleste ender med at gå mere op i værdier, holdninger og fremtidsplaner end det fysiske.

Så tag en dyb indånding og gentag efter mig: Du er hverken for høj eller for lav til at få en kæreste. Om du så var 150cm eller 200cm - eller 167cm. Du er god nok uanset din højde. Du er ikke en dealbreaker. Du er virkelig god nok.

Rank ryggen, kære du. Online interviews er ikke et udtryk for alle pigers holdninger til kærester - og holdninger ændres hele livet. Du er høj nok til at få en kæreste - det vil du altid være.

Tusind tak for dit modige spørgsmål!

Frida fra Cyberhus

cyberhuslivs billede
Frida fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål