Kæreste besvær

brevkassespørgsmål

Kæreste besvær

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 måned 2 uger siden

Jeg har haft en kæreste i to måneder, men jeg slog op fordi jeg havde det rigtig svært med min krop og følelser der, og jeg orkede ikke skrive alt det til ham, så han ved ikke hvorfor jeg slog op. Nu har jeg fået styr på mig selv, og jeg vil gerne være kærester igen, men han tror jo jeg ikke kan lide ham mere?

Svar:

Kære seje du.

Det lyder til du sidder i en kedelig situation i forhold til din eks, men husk det er muligt at genoprette forbindelsen. Kommunikation er nøglen i denne proces og ekstrem vigtig i enhver relation. Tag dig først tid til at reflektere over dine følelser og overvej med dig selv, hvad du vil sige. Det er vigtigt at du er ærlig og klar i din kommunikation.

Når du er klar og har mod på det kan du evt tage kontakt til ham og måske bede om at mødes med ham personligt. Hvis du føler dette er for grænseoverskridende eller måske bare lidt svært, kan en telefonsamtale være en anden ide. I kan også snakke igennem beskeder, men der kan nemt opstå misforståelser igennem tekst, så det er nok bedst at tale direkte med ham.

Når I mødes eller taler, så husn at vær ærlig omkring dine følelser og situationen, der førte til bruddet. Du kan fx sige til ham:

"Jeg vil gerne forklare, hvad der skete, da jeg slog op. Det havde intet med dig at gøre, men mere med mine egne følelser og hvordan jeg havde det med min krop. Jeg havde svært ved at håndtere det hele og trak mig tilbage for at finde ro og få styr på mig selv. Nu føler jeg mig mere klar og ønsker at genoptage vores forhold, hvis du også ønsker det."

Når isen er brudt er det også vigtigt at lytte til hvordan han har haft det siden bruddet. Måske har han følt sig såret eller forvirret, så lyt til ham og hør hans mening om det hele. Hvis han følte sig såret eller forvirret over bruddet, så anerkend hans følelser og evt sig undskyld over forvirringen. Du kan også fx sige til ham her:

"Jeg er ked af, hvis jeg sårede dig. Det var ikke meningen. Jeg skulle have forklaret, hvad jeg gik igennem, men jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle gøre det på daværende tidspunkt."

Når i har haft samtalen kan det måske godt være han har brug for at tænke over situationen. Hvis dette er tilfældet så husk at vær tålmodig og respektfuld overfor hans behov for tid og plads. Husk også på selvom du gerne vil genoptage forholdet, er der ingen garanti for, at han vil det samme. Vær forberedt på, at han måske har brug for tid eller måske ikke ønsker at genoptage forholdet. Uanset hvad så har du gjort hvad du kunne for at forklare hvorfor du gjorde som du gjorde.

Håber mit skriv kan være dig til hjælp med at skabe ny klarhed og give jeres forhold en ny chance. Jeg vil ønske dig al held og lykke!

Med venlig hilsen Kylie.

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål