hvidt skæg som 17 årige

brevkassespørgsmål

hvidt skæg som 17 årige

brevkassespørgsmål af
bob
17 år
Oprettet 5 måneder 6 dage siden

altså jeg er 17 mit skæg vokser sygt hurtigt men det ikke problemet problemet er der hvor min hage er er mit skægt bare mega hvid uanset hvad jeg gør er det hvidt kan man gøre noget? det skal lige siges alt mit andet skæg r sort

Svar:

Kære Bob,

Det kan lyde som om, at du har et hudområde uden pigment, hvor skæghåret også vokser ud uden farve, hvorfor det bliver hvidt. Det er en helt fredelig tilstand i huden, der hedder vitiligo, som man ikke kan gøre noget ved, og som kan sidde forskellige steder på kroppen. Det eneste du evt. kan gøre er at farve dit skæg med hårfarve eller barbere det helt væk.

Jeg vil foreslå at du tager forbi din læge, som kan bekræfte dig i, at det drejer sig om vitiligo.

Med venlig hilsen

Trine, læge

TrineGs billede
Trine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål