Hvid udflåd fra penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej. Når jeg er på toilettet for at lave stort, kommer der nogen gange noget hvidt/gennemsigtigt slim agtigt ud. Det sker ikke på andre tidspunkter end når der bliver presset begge steder. Hvad kan det være?

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål, jeg kan ikke sige 100%, hvad det er, men her kommer et bud.
Bag på urinblærer sidder to sædblærer, der laver næring og det væske sædcellerne flyder i. Bag sædblærerne er endetarmen. Når du laver stort og presser, vil din afføring passere derigennem og ud.
Mit bud et derfor, at det er afføringen og det tryk du laver, der samtidigt giver et pres på sædblærerne og trykker lidt væske ud af dem. Måske der er forskel på mængden afhængigt af, hvor meget du trykker og hvor fast afføringen er.
Her er et link med et billede af, hvordan det ser ud indvendigt i bækkenet.
Er du på nogen måde i tvivl, om du kunne have en kønssygdom eller på anden måde er bekymret, så skal du selvfølgeligt tage til lægen og blive tjekket.
Med venlig hilsen
Eva