Forelsket!

brevkassespørgsmål

Forelsket!

brevkassespørgsmål af
Cecilie
15 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Hej CH Jeg skriver fordi jeg er meget forelsket i en dreng fra min klasse, og har været det et stykke tid. Vil gerne fortælle ham hvad jeg føler, men er det ikke mærkeligt/forkert at pigen tager det første skridt? Er typen der plejer at sige tingene ligeud og har generelt ikke problemer med at fortælle folk hvad jeg føler, men lige her er jeg i tvivl Kan jeg godt sige direkte til ham jeg kan lide ham? Kan sagtens tage en afvisning, det er ikke det, men vil bare vide om man kan være så direkte Hilsen Cecilie

Svar:

Hej Cecilie

Tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg tænker ikke, at der er noget mærkeligt ved, at en pige tager det første skridt. Tværtimod tænker jeg, at det vil være helt vildt sejt og modigt af dig.

Jeg tænker heller ikke, at der er noget i vejen for at være direkte og fortælle ærligt om, hvad man føler for en anden person. Men måske det kan være rart for dig, hvis du fortæller ham om dine følelser på et tidspunkt, hvor I er alene sammen. Det kan være rart for både dig og ham, at det sker i fortrolighed, hvor I kan snakke frit om det og måske har god tid til at få talt sammen.

Du skriver, at du hverken er bange for en afvisning eller for, hvad andre tænker. Dén indstilling, synes jeg, du skal holde fast i og kaste dig ud i det.

Rigtigt meget held og lykke herfra!

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål