Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Mai
11 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej

jeg har et Crush på en fra min klasse og jeg har ikke lyst til ødelægge vores venskab hvad skal jeg gøre

Svar:

Kære Mai

Tak for dit spørgsmål! Jeg tror, at der er rigtig mange unge, som har stået i den samme situation som dig og været enormt meget i tvivl om, hvordan man skal gribe det an.

Jeg tænker, at det handler om at finde ud af, hvad man vil have det sværest med: At man måske prøver at se, om der er mere i det, og venskabet så måske ikke helt bliver det samme igen eller at man ikke prøver at se, hvad det kan blive til og i stedet bliver ved med bare at være venner, og man så måske altid skal gå og tænke "hvad nu hvis jeg havde prøvet?". Og alt efter hvad din mavefornemmelse siger dig, så ville jeg gå med det og så se, hvad der sker.

Så tænker jeg også, at det kan være en god idé at huske på, at hvis man f.eks. ender med at prøve at se, om der kunne være mere end bare venskab, og det så ikke går, så er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan være venner længere. Det kan godt være, at man ikke kan, men jeg tænker, at det ligeså godt kan være, at man sagtens kan være venner. Måske man er venner på en lidt anden måde end før, men det behøver måske ikke nødvendigvis være en negativ ting? Det kan jo også være, at man kommer tættere på hinanden, og at ens venskab bliver stærkere? Det ved man aldrig. Der er selvfølgelig altid en risiko for, at det ikke vil gå godt, men nogle gange bliver man nødt til at risikere noget for at få noget godt. Andre gange er det, man allerede har, for godt til, at man tør risikere det. Og begge dele er helt okay.

Derfor er mit bedste råd til dig Mai, at du skal prøve at finde ud af, hvad du vil fortryde mest: Et muligt mistet venskab eller en mulig mistet chance for kærlighed?

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og hvis du gerne vil have en snakke med nogen om det, for at prøve at finde ud af, hvad du helst vil gøre, så kig endelig forbi vores SMS eller chatrådgivning. Der er du altid velkommen! Held og lykke med det!

De bedste hilsner,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål