Hvad skal jeg gøre???
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej
Jeg har været til en fest som en fra min skole havde fået mig og mine veninder med til. Han er så sød når han er ædru, men nogen gange når han er fuld fucker han lidt op. Ham der inviterede mig kunne man sige jeg havde lidt noget med, vi havde flere gange kysset osv. Den aften var så ik en undtagelse vi kyssede og havde det mega sjovt jeg teasede ham også og jeg fandt senere ud af at han faktisk ik vidste hvad jeg helt ville og syntes at det var irriterende at der var andre drenge der prøvede på mig. Der var mange andre drenge der tog fat i mig og prøvede på mig men jeg afviste alle da jeg også synes det var lidt krænkende, men pga jeg har en ret flirtende personlighed kunne det ligne noget andet. Jeg tog fat i ham senere og talte med ham og det endte med at vi havde sex (for mig var det første gang) ubeskyttet men jeg var på p piller, han nåede kun at komme ind i mig to gange for jeg synes simpelthen det gjorde alt for ondt. Jeg er tryg ved ham det overhovedet ikke det, men efter blev han virkelig fuld og vi talte nærmest slet ikke hele aftenen. Jeg skrev til ham om han var sur og om det han synes at det var okay at han var sammen med andre piger (sådan uden at kysse osv men stadig) efter at have været sammen med mig efter jeg tog hjem og det var han ik og skrev at han var ligeglad om jeg var sammen med andre . To dage efter skriver jeg så om han overhovedet kan huske noget fra festen, hvor han svarer "ik så meget". Jeg ved ik nu om jeg skal skrive til ham hvad der skete eller om at jeg bare skal fake den og lade som om ingenting, men han er mega sød mod mig når han er ædru det bare når han er fuld.

Svar:
Kære du,
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret, og at du nu står i en situation, hvor du ikke helt ved, hvad du skal gøre. Jeg er lidt i tvivl om, om du har følelser for ham og egentlig gerne vil noget mere med ham, eller om du har det helt fint med det, der er sket og ikke ønsker, at der skal ske mere end det, der tilfældigvis kan opstå til en fest. Jeg vil prøve at tage udgangspunkt i begge dele i mit svar. Til at starte med tænker jeg, at det er en god idé at bruge lidt tid på at tænke over, hvad det er der gør, at du gerne vil fortælle ham om, hvad der skete? Og hvad der gør, at du overvejer ikke at fortælle ham om det?
Vild med ham
Det kan være rigtig svært, men også dejligt at være vild med nogen. Alle ens følelser bobler rundt i kroppen, og det kan være svært at være sikker på, om man nu tolker tegnene rigtigt fra den, som man kan lide. Det er svært at sige, om han har følelser for dig, eller om han har været mest interesseret i at have sex. Ud fra det du skriver kunne det godt lyde til, at han også er lidt interesseret i dig, når han f.eks. bliver irriteret over, at andre drenge er interesserede i dig. Jeg forstår godt, at det er forvirrende, når han siger, at han er ligeglad med om du er sammen med andre. Det kan være hårdt at høre fra en, som man lige har haft sex med for første gang. Det kan godt være et forsvar, hvis han er meget usikker på, om du er vild med ham også, men det kan også være lige præcis dét, han skriver - at det ikke betyder noget for ham. Det er to meget modsatrettede signaler at sende, at han på den ene side bliver lidt jaloux og på den anden side siger, at han er ligeglad. For at komme videre herfra tænker jeg, at det er nødvendigt, at I snakker sammen. Så kan du fortælle ham, hvad der skete til festen og se på hans reaktion, om han tør åbne op og snakke mere om det, eller om han stadig virker lidt kold og ikke så interesseret. Når I snakker sammen, kan du også fortælle ham, hvordan du har det med, at I havde sex, og eventuelt også fortælle ham om dine følelser for ham, hvis du har mod på det og kan mærke, at han også virker interesseret i dig. Det kan være super sårbart at åbne op og dele sine inderste følelser på den måde overfor en, som man godt kan lide, men hvis han også går og venter og ikke tør, så bliver det en ond cirkel. Du kan som sagt bedst mærke om han sender nogle signaler eller siger nogle ting, som gør dig overbevist om, at det er det rigtige at fortælle ham om, hvordan du har det med ham. Jeg vil klart råde dig til også at bruge lidt tid på at tænke over, om du er okay med sådan som han bliver, når han bliver fuld. Det kan være rigtig frustrerende, hvis han skifter karakter, når han drikker og bliver til en person, som du ikke bryder dig om. På længere sigt kan det få en stor betydning for jeres relation, hvis I skulle blive kærester. Det er vigtigt at kunne stole på sin kæreste og at kunne lide dem sådan, som de er grundlæggende som person uden at have ønsker om at ændre for meget ved dem.
Ikke vild med ham
Du spørger om, du skal skrive til ham, hvad der er sket til festen. Det er en mulighed, at han siger "ik så meget", fordi han er også er lidt usikker på, hvordan du har det med det. Måske er han i tvivl om, om det var hans skyld, at I ikke kunne gennemføre at have sex, og det kan være, at han er pinlig over det. Det ved du først, når du snakker med ham, hvis du ønsker at fortælle ham om det. Det kan også være, at du er der lige nu, hvor det ikke er så vigtigt for dig at snakke mere om det med ham, og så skal du selvfølgelig ikke skrive det til ham. Hvis du har det okay med det, kan du også lægge ham lidt på is og så vente på, at han tager initiativet, eller lade være med at skrive til ham, hvad der er sket, og se om han på et tidspunkt bringer det på banen. Det udelukker ikke, at noget lignende kan ske igen i fremtiden f.eks. til en anden fest, hvis du har lyst til at prøve at have sex med ham igen.
Jeg håber, at du kan bruge svaret, og at I får snakket sammen, hvis det er det, du ønsker, at der skal ske.
De bedste hilsner
Jeanette