Hvad kan jeg lave sammen med en dreng?

brevkassespørgsmål

Hvad kan jeg lave sammen med en dreng?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej! Jeg har for lidt tid siden fået en drengeven, jeg er dog bange for, at han er begyndt at føle mere for mig. Jeg skal snart være sammen med ham, så jeg ville hører, hvad jeg kan lave med ham uden at sende de forkerte signaler.

Svar:

Kære du.

Hvor lyder det dejligt for dig, at du har fået en drengeven. Det kan være rigtig godt at have en eller flere venner af det modsatte køn, fordi man som regel snakker om og laver nogle andre ting, end med de venner man har af samme køn. Du skriver, at du er bange for, at din drengeven er begyndt at føle mere for dig, og det er i de situationer, at venskabet kan blive lidt kompliceret, hvis ikke man har de samme følelser for hinanden. Hvis I tænker noget forskelligt om den relation, I har kan det være svært at danne et venskabeligt forhold, hvis din ven gerne vil mere end det.

Det lyder rigtig hyggeligt, at du snart skal være sammen med din ven. Det er super godt, at du er opmærksom på, at du ikke vil give din ven nogle forkerte signaler, og at du derfor efterspørger nogle ting I kan lave sammen, hvor du signalerer, at du gerne vil være hans ven. I kan vælge at mødes et sted på neutral grund, så virker det ofte mindre intimt, frem for at mødes hjemme hos en af jer. Det kunne for eksempel være at tage til en træning sammen i fitnesscentret, spille badminton, cykle en tur, tage ud at klatre eller noget andet, som din ven måske vil synes er sjovt. I kan også tage en tur ud i byen for at kigge i butikker sammen og måske tage på café bagefter. Det er bare nogle forslag, som kunne være hyggeligt at lave sammen med din ven.

Du kan også prøve at spørge en af dine veninder, om de har stået i en lignende situation, og om de eventuelt har nogle gode ideer til hvad din ven og dig kan lave sammen. Det handler heller ikke kun om hvad I laver sammen, men også om hvordan du opfører dig overfor ham, så han ikke misforstår dig, og tror at du vil være mere end venner. Du kan måske prøve at tænke på ham, som var han en veninde, og opføre dig som du ville have gjort med en veninde. På den måde kan det føles mere naturligt for dig at opføre dig som den veninde du er for ham og ikke som en kæreste.

Jeg håber, at I får en rigtig hyggelig og sjov dag sammen, og at I kan bevare jeres venskab.

De bedste hilsner

Gro

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål