Skole
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa Jeg skriver fordi jeg har et spørgsmål. Jeg går i 9. Klasse og klarer mig endelig okay i skolen. Jeg har bare virkelig brug for opmærksomhed fra en af mine kvindelige lærere, det er overhovedet ikke fordi jeg Ka li hende, men har bare brug for opmærksomhed fra hende og flere dage har jeg prøvet at virke trist eller ked af det i håb om at hun ville spørge om jeg var ok, jeg har allerede 3 gange været meget ked af det overfor hende i lang tid hvor jeg bare aldrig har snakket ordentligt med hende synes hun, men jeg ved bare ikke helt hvad jeg mer skal gøre for at en lærer vil spørge om jeg er ok ? Håber i kan hjælpe

Svar:
Kære pige i 9. klasse
Tak fordi du skriver ind.
Jeg bliver nysgerrig på, hvad der gør at du føler at du virkelig har brug for opmærksomhed fra den ene kvindelige lærer?
Er det fordi du har det svært, og har brug for nogen at tale med? Eller hvad ligger der bag?
Hvis det er fordi du har brug for at tale med hende, om noget der er svært, er det bedste at prøve at sige til hende, uden at gøre dig ked af det, at du godt kunne bruge en snak med hende, og så tale med hende om det der går dig på. Der er ingen der kan vide hvordan du går rundt og har det indeni og derfor er det vigtigt at prøve på at kunne sige det højt til nogen.
Hvis det er fordi du gerne "bare" vil have hendes opmærksomhed i forhold til det skolemæssige så er det bedste igen at sige det til hende. At du savner at hun ser dig.
Men at gøre dig ked af det, hvis du reelt ikke er det, giver en falsk opmærksomhed som ikke er god at få. Det er langt bedre at få den rette opmærksomhed ved at sige tingene til hende, og hvordan det er for dig.
Jeg håber du får mod til at tale med hende, om det du har brug for. Hvis det ikke lykkes, er det måske værd at kigge på om der kunne være en anden voksen eller anden lærer du kunne gå til, og få talt med om hvordan du går rundt og har det?
Hilsen fra Rose