Hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål

Hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 4 år 4 uger siden

Hej.

Jeg er en pige på 15, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Der er en jeg virkelig godt kan lide fra min parallelklasse, men jeg ved ikke om han føler det samme som mig. Hver gang vi ses i skolen kommer han over og starter på en kort samtale, men så er det heller ikke mere fordi han jo skal videre ind i sin egen klasse og have undervisning. Vi har også skrevet lidt sammen her og der, men det virker lidt som om, at det altid er mig der prøver at starte på en samtale. Jeg ved ikke om jeg skal blive ved med at skrive til ham eller om jeg skal lade være, for jeg vil jo ikke virke for desperat. Hvad gør jeg? Kan han mon også lide mig?

Svar:

Kære dig

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over situationen, for det lyder som om, at du ikke kan finde ud af de signaler, der er mellem jer. Det er ikke altid lige nemt, når der er én, som man godt kan lide og man kan blive usikker på situationen. Det er derfor godt og flot, at du skriver herind, så du på den måde kan dele din usikkerhed. Jeg vil forsøge så godt jeg kan at give dig en hjælpende hånd til at tackle situationen.

Ud fra det, du skriver, er det svært at svare med sikkerhed på, om drengen kan lide dig. Det kan måske tyde på, at han er interesseret på den ene eller anden måde. Det siger jeg, fordi du skriver, at han ofte kommer over til dig inden timerne starter og at I skriver lidt sammen. Du nævner også, at du synes, at det virker som om, at det altid er dig, der prøver at starte en samtale. Mon du har mod på at spørge ham, om I skal mødes udenfor skole en dag? Måske har I nogle fællesinteresser, som I kan mødes omkring? F.eks. sport, gå en tur, spise en is eller noget helt andet? Grunden til jeg spørger er, at det nogle gange kan være svært at tyde, hvad folk mener, når man skriver sammen. Især hvis man ikke kender hinanden så godt. Det kan være, at drengen er lidt genert og ikke ved, hvordan han skal starte samtalen. Det kan også være, at han er typen, der ikke er så god til at skrive med folk. Der kan være mange grunde til, at det altid er dig, der starter samtalen, når I skriver sammen. Det, at han ikke altid starter samtalen behøver ikke nødvendigvis at betyde, at han ikke er interesseret i dig. Derfor kunne det måske være en idé at ses med ham i virkeligheden og lære ham bedre at kende. Hvad tænker du om det? Hvis I bor langt fra hinanden og det er svært at ses her i Corona-tiden, så kan det måske også være en mulighed at facetime over Snapchat eller Facebook? Jeg kunne forestille mig, at det tager en del af din energi at tænke over jeres relation og jeg tænker, at det vil være rart for dig at få en afklaring.

Endnu engang tak for dit spørgsmål og jeg håber, at du har fået nogle værktøjer med dig, så du bedre kan være i situationen.

Med venlig hilsen,
Malou

Batesis billede
Malou fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål