Bisexuel

brevkassespørgsmål

Bisexuel

brevkassespørgsmål af
Mille
14 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Hej - Jeg er Mille på 14 og har haft følelser for 2 drenge før. 2022 var jeg til pride med min bff og vores fælles venner. Den dag købte jeg et bisexuelt flag og fik følelser for en pige. Det er den samme følelse som med de 2 drenge men jeg er ikke sikker. Jeg har ingen sexuel atraktion til pigen men personligheds messigt er det den præsic samme følelse som med de to drenge. Jeg fårstår bare ikke hvordan jeg kan være sikker eller hvonår jeg er sikker på at jeg er bi eller straight. Har i nogle ideer eller erfaringer om hvordan jeg kan være sikker. K. H. Mille.

Svar:

Kære Mille

Hvor er det sejt du skriver til os, og fortæller om hvordan du går rundt og har det.

Det lyder til at du lige nu er lidt lettere forvirret over, om du er bisexuel, eller hvad du er. Hvilket faktisk er meget naturligt at være i teenagealderen især.

Det kan tage mange år for nogen, at finde frem til, hvad deres præferencer egentlig er, og nogle finder hurtigt ud af det. Det vigtigste er at kunne tale om det, og jeg tænker faktisk det kunne give mening for dig, at du prøver at kontakte LGBT foreningen i Danmark De har nemlig en rådgivning, hvor man kan få talt de tanker og følelser igennem, og måske blive klogere på sig selv.

Jeg tror næsten det er den bedste mulighed for at finde ud af det, ved at få talt om det, og få undersøgt de forskellige følelser du går rundt med. For nogle er det også at udforske det med en pige, for at finde frem til om der kan være noget mere i det.

Et sidste alternativ jeg vil give med dig, er at du prøver at kigge på www.headspace.dk om der er et lokalt center i nærheden af dig. Der kan man få gratis samtaler IRL, hvor det også er et emne de er vant til at tale om. På www.gruppechat.dk er der også med mellemrum nogle grupper omkring seksualitet og identitet. Måske kan du møde andre unge og tale med om det der?

Jeg håber du bliver klogere på dig selv i alt det her, og finder frem til hvordan dine følelser er, og vigtigst af alt, at dine følelser er helt ok! Også selvom der er nogle der kan være enormt negative omkring at være bi, så synes jeg kun det er mega sejt at du står op for dig selv, og prøver på at finde ud af hvad der er op og ned i det her for dig! Så mega sejt gået!

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål