hjælp!

brevkassespørgsmål

hjælp!

brevkassespørgsmål af
valentin
13 år
Oprettet 4 år 1 uge siden

hej jeg ville bare spørger om man godt kan komme i pleje familie uden at ens forældre skal blande sig i det? kh en piger der hader sin far

Svar:

Hej med dig,

Når man skal i plejefamilie går kommunen ind og vurderer, hvorvidt du trives og hvorvidt dine forædre er i stand til at tage vare på dig. Vurderer kommunen, at det er de ikke kan der blive tale om, at du kan komme i pleje. Så på en måde er det noget dine forældre kan blande sig i, og på en måde ikke. For det handler om dine forældres evner til at tage sig af dig. Og hvis kommunen vurderer at deres evner er tilstrækkelige, så kan du ikke komme i pleje. Men dine forældre har ikke som sådan indflydelse på selve beslutningen.

Jeg hæfter mig ved, at du underskriver med "en pige, der hader sin far".  Det lyder ikke til at være særlig rart. Jeg kender ikke årsagen til, at du hader din far, men jeg håber, at du har nogen voksne tæt på dig, som du stoler på (fx din mor eller en vens/venindes forældre), og som du kan tale med om, hvad det er der gør, at du hader din far. Måske gør han noget, som er grund nok til, at kommunen vil vurdere, at du skal fjernes fra hjemmet. Det kan også være I er blevet uvenner over noget, og han ikke vil eller kan se din side af sagen. Uanset hvad der stikker under håber jeg, at du har nogle gode voksne eller en god ven eller veninde du kan tale med om det. For det er ikke meningen, at man skal gå rundt med så stærke og tunge følelser alene.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål