Hjælp
brevkassespørgsmål af
Drengen14år
14 år
Hej cyberhus
Jeg er 14 år og har nu onaneret i et års tid og det er rigtig dejligt, især når man får orgasme
problemet er at min pik ikke er udviklet sig så meget, den er 6 cm slap og 10 stiv. Jeg er heller ikke begyndt at producere sæd... Hvornår begyndermaden at udvikle sig dernede?  Det emeste der er ændret sig dernede er at for to måneder siden havde jeg intet hår på pikken, men på ca. 2 måneder er der kommet ret meget, er det et tegn? og hvordan kan man gøre sådan at man begynder at producere sæd og den kan blive Størrer?
Håber i kan hjælpe mig

Svar:
Kære Drengen14år,
Fedt at høre, at du er godt i gang med at udforske dig selv og din krop - bliv endelig ved med det!
Når man går og venter på, at ens pik (eller andre dele af ens krop) skal udvikle sig, kan det føles som om tiden går uendeligt langsomt. Det kan føles som om intet sker, og man kan få tanker om, om der nogensinde sker noget. Jeg kan dog trøste dig med, at for langt de flestes vedkommende, så sker der noget på et eller andet tidspunkt. Man kan bare ikke sige noget om hvornår.
Du skriver, at din pik er 6 cm når den er slap og 10 cm når den er stiv. Umiddelbart lyder det helt normalt, for en dreng i din alder. Gennemsnitsstørrelsen for en fuldt udvokset pik er 9 cm i slap og 13 cm i stiv tilstand - og som dreng er man altså ikke fuldt udvokset før man er minimum 20 år. Så du er rigtig godt med.
Der er stor forskel på hvornår man begynder at udvikle sig - uanset om det er ved pikken eller andre steder på kroppen. Udviklingen starter når man går i puberteten, hvilket for drenge typisk sker i 13-16 års alderen. Eftersom du har fået hår på pikken tænker jeg, at det er et tegn på, at du er gået i puberteten. Det betyder formentlig også, at de andre områder af din krop snart vil begynde at udvikle sig.
Der er desværre ikke rigtig noget du selv kan gøre for at speede processen op. Det eneste du kan gøre er at væbne dig med tålmodighed, og vente på, at din krop udvikler sig af sig selv. Og eftersom din krop allerede er godt i gang med at udvikle sig, nu hvor du har fået hår, er jeg sikker på, at det andet nok skal komme snart.
Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig alt det bedste!
Mange hilsner,
Stine