Orgasme

brevkassespørgsmål

Orgasme

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 2 dage siden

Hej brevkasse

Jeg er en pige på 14 år og har ikke ornaneret før for en times tid siden, jeg læste lidt om hvordan man skulle gøre inden og så gav jeg mig selv finger og “nussede” klitoris. Jeg prøvede både at støde ind med fingeren (som om det var en pik), nusse stille og roligt inde i mig og rørte ved klitoris samtidig. Det var rigtig dejligt alt sammen, men jeg fik IKKE orgasme? jeg plejer at gnubbe mig op ad en stor bamse og det får jeg orgasme af, elsker det virkelig, men ville prøve at få orgasme på en anden måde (finger osv), synes det er rigtig ærgeligt at jeg ikke får orgasme af det! er der nogen grund til det og er det normalt??

Det skal lige siges at jeg er jomfru og at jeg slappede helt af og var MEGET våd imens:)

Svar:

Hej med dig.

Det er meget naturligt at eksperimentere med forskellige måder at onanerer på, så derfor kan jeg godt forstå, at du synes det er ærgerligt, at du ikke fik orgasme ved at onanere med fingrene, når det var første gang du prøvede det. Men bare roligt - det er fuldstændig normalt, at du ikke fik orgasme. Det kan godt tage noget tid, før man kender sin krop godt nok til at kunne nå klimaks, også selvom det føles rart, det man gør.

Det lyder til, at du har gjort alt det "rigtige", nemlig slappet godt af og prøvet forskellige ting. Det bedste du kan gøre er at fortsætte med at gøre lige netop det, nemlig at prøve dig frem. Og prøv at lade være med at tænke for meget på, at orgasmen er målet, for så kan det være svært at slappe helt af mentalt. I artiklen her fra Sexlinien, kan du læse nogle gode råd til hvordan du kan onanere med fingrene. Måske du allerede gør det, eller det kan være, at du kan få lidt inspiration.

Så bare bliv ved, prøv dig frem, og tag dig god tid. På den måde lærer du også din krop godt at kende. Og selvom du ikke får orgasme de første gange, så er det ikke fordi der er noget galt med dig. Det er helt almindeligt.

Mange hilsner
Karoline

Karolines billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål