Hjælppp......
brevkassespørgsmål af
Fuck mit liv
15 år
Hej brevkasse Jeg har en kæreste, som jeg har mødt på nettet. Vi har været kærester i 2 måneder. Vi har det godt når vi skriver sammen, men lige så snart vi mødes face to face, så er der bare helt stille, og meget akavet. Vi var sammen her den anden dag, hvor jeg skulle sove hjemme ved hende for første gang, og vi snakke nærmest ik sammen. Nu virker hun meget ligeglad med mig, og tror hun vil slå op. Hun er den bedste kæreste jeg nogensinde har haft, og jeg vil virkelig blive knust og ik ku leve mere, hvis hun slog op med mig..... Håber nogen kan hjælpe mig Kan man måske gøre noget for at man ik så generet, eller noget andet...... Tak

Svar:
Kære dig
Hvor er det bare dejligt at du har en kæreste som du er glad for, og hvor er det sejt at du beder om hjælp. For det kan nemlig være virkelig svært at hitte ud af det der kæreste noget.
I den forbindelse, så skriver du at det går rigtig fint når I skriver sammen online, men at det først er når I mødes face-to-face at det bliver svært. Det får mig til at tænke på hvad I mon snakker om når I er online? Måske I kan snakke om noget af det samme? Hvis I nu har mødt hinanden gennem et spil, så kan det jo være at I skal prøve at spille lidt sammen når I ses? Det kan også være at I skal se en film sammen, og så kan I jo snakke om filmen? I den forbindelse, så er det meget almindeligt at man bliver lidt genert når man er sammen, hvis man er vant til mest at skrive sammen, og så kan det være en god idé at lave noget sammen, så man har noget at være fælles om. Det kan være så simpelt som at gå en tur og snakke om de ting man ser, det kan være at spille et spil, se en film (som sagt), eller gøre noget andet som I begge synes er sjovt. Bare det at lave en liste over de ting som man kan lave sammen, kan være en sjov ting at lave sammen.
Men før du springer til at finde på en masse ting som I kan lave sammen, så er det vigtigt at du er åben overfor din kæreste og fortæller hende hvordan du har det. Mon ikke at hun også er i tvivl og er forvirret, for det er jo lige så svært for hende at sidde i stilhed, som det er for dig. Men hvis du er ærlig, og siger "hey, det var lidt mærkeligt da vi var sammen sidst, og jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige til dig, fordi jeg var genert. Jeg er lidt bange for at du ikke synes om mig mere. Jeg synes det hele er meget nemmere når vi skriver sammen, men jeg vil gerne at vi bliver bedre til at være sammen. Hvad synes du?"
Så er du ærlig overfor hende, og inviterer hende til at være med i at finde en løsning. Det kan jo være at hun har en rigtig god idé. Og ellers så kan I snakke om at det er svært at snakke sammen. Så næste gang I er sammen, og der kommer en pinlig tavshed, så kan du sige "hov, nu er den der stilhed lidt øv igen", og så kan I måske grine lidt af det, og finde listen over "ting vi kan lave når vi har stilhed" frem.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at I finder ud af at være sammen både online og offline. Husk at hvis du har brug for flere råd, så er du velkommen i vores 1-1 chat :)
Venlig hilsen
Signe