Hej jeg har et problem
brevkassespørgsmål af
Mand 23 år
23 år
Hej jeg har et problem når mig og kæresten har sex så kan jeg ikke mærke når jeg har samlege med hende har altid haft problemet har aldrig kunne op nå klimaxs under sex men hvis jeg selv gør det kan jeg godt når jeg er alene håber i kan hjælpe

Svar:
Hey Mand 23
Lad os med det samme slå fast at det hele fungerer som det skal rent fysisk, siden du godt kan nå klimas, når du er alene.
Derfor tænker jeg at det måske kunne handle om at du under sex, er lidt presset over at du godt ved at du har svært ved at komme, og derfor er fyldt med tanker om at få klimax til at lykkes?
Det er på ingen måder usædvanligt at fyre nogle gange kan have svært ved at komme, eller at de kommer for hurtigt, eller måske slet ikke kan få rejsning. Alle tre ting, kan ofte være et symptom på at man er sådan helt overspændt under sex. At man er så fokuseret på at man skal lykkes med sex, at man er mere i sit hoved, end i følelsen af hvor dejligt det man er igang med er?
Og hvis man først har prøvet at man ikke kan komme en gang, kan man bevidst eller ubevidst være fyldt med bekymring for om det sker igen. Og hvis man er det, bliver det endnu sværere at nå klimax. Man bliver fanget i en ond cirkel. Giver det mening?
Noget der hjælper for nogle er at lave en aftale med kæresten. En aftale om at du slet ikke skal komme de næste gange I er sammen. Jeg ved godt at det er det der i sidst eende gerne må ske, men det lyder bare som om du har så meget fokus på at få det til at lykkes lige nu, at presset er for stort. Med en aftale om at du ikke skal komme, men at I bare skal nyde hinanden, og virkelig bruge tid og fokus på at mærke hvor dejligt det i laver føles i kroppen, kan det lette noget af presset, og så kan det pludselig ske.
Det er ikke nødvendigvis nogen let øvelse, men det kan være en start, og noget der faktisk viser sig ret effektivt for mange. Så prøv at fjerne fokus fra klimax, og i stedet stille skarpt på hvad end du kan mærke når I er sammen.
Mange hilsner
Lasse