Hej jeg er en pige på 16

brevkassespørgsmål

Hej jeg er en pige på 16

brevkassespørgsmål af
Mille
16 år
Oprettet 1 år 7 måneder siden

Hej jeg er jeg tiltrække af min hest når han får stivere på brug meget tid på og tænke over det ved ikke hvad jeg skal gøre ♡

Svar:

Hej du

Det kan være rigtigt svært at have seksuelle tanker, som er anderledes end dem, andre mennesker typisk har. Man kan føle sig forkert, mærkelig, ensom eller endda ulækker, fordi man har de tanker. Men virkeligheden er, de fleste mennesker nok har prøvet at få en seksuel tanke, som de synes, er mærkelig, eller som ikke vil være okay at handle på. Det er ikke unormalt, underligt eller forkert at have sådan nogle fantasier, så længe de forbliver fantasier. Så der er ikke noget i vejen med dig, fordi du har sådan nogle fantasier. Især som teenager kan det være svært at styre sine tanker og fantasier, fordi ens hormoner flyver rundt i kroppen og skal finde deres rette leje. Måske er det også generelt lidt mere spændende med kønsdele i teenageårene, fordi man selv er i gang med at blive kønsmoden. Så man kan godt få fantasier, som man ikke forstår, eller som man ikke har lyst til at gøre i virkeligheden. Det vigtigste er at huske på, at fantasier blot er inden i hovedet, og at de først bliver forkerte, hvis de bliver udført i virkeligheden. Det betyder, at så længe du bare tænker på dyrene, er det ok. Men hvis du begynder at gøre noget, vil det være forkert.

Det kan også være, at din tiltrækning til din hest bunder i noget andet. Det kan være, at din hest for dig har en bestemt, tryg betydning? Måske på samme måde, som man kan forestille sig, at man kan have en tryg relation til en god ven eller en kæreste. Nogle mennesker kan opleve at blive tiltrukket af de ting, som giver dem tryghed, nærvær og føles rare. Ligesom hvis man pludseligt oplever at blive lidt småforelsket i ens lærer, fordi han er venlig og omsorgsfuld. Det trygge og velkendte kan i teenageårene være særligt tiltrækkende, fordi man selv forandrer sig og måske kan føle sig fremmed for sig selv. Det er helt normalt.

Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal gøre ved fantasierne. Måske skal du bare lade dem være der? Ofte vil man opleve, at hvis man bare lader fantasierne være, så vil de også forsvinde af sig selv. Nogle gange vokser tanker og fantasier sig nemlig kun større af, at man giver dem opmærksomhed og dermed plads til at vokse i ens hoved. Og hvis man tænker på, at de skal forsvinde, så kan det være rigtigt svært at lægge fantasierne fra sig igen. Så kan de dukke op, så snart man prøver på at holde dem på afstand.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Hvis du har brug for at vende din situation og dine tanker med en rådgiver, kan du altid sende os en SMS på 25 80 60 60.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål