Harpiks på dilleren
brevkassespørgsmål af
Jakob
15 år
Hej jeg er en dreng på 15 år der går til håndbold.
SIdste uge efter træning var der nogen der kasttede en hånbold med harpeks på min diller. (i omklædningsrummet) Da jeg kom ind i badet fik jeg det af men det var rødt der hvor det sad (harpiksen). Nu en uge efter gør det ret ondt og det svir.
Hvad gør jeg?

Svar:
Hej med dig Jakob!
Jeg tænker, at det lyder som om, at huden på din pik, som jo er ganske sart, er blevet lidt irriteret, lidt ligesom ens hud på fingrene også kan blive de første par gange, man spiller med harpiks. Jeg tænker, at det er noget, som nok skal gå over af sig selv, hvis det får lidt ro. Men hvis det ikke går væk, og det forsat er meget rødt og svier om en god uge eller noget, så er måske en god idé at tage et smut forbi din læge og få det tjekket.
Det lyder måske ikke, som det fedeste i hele verden at skulle til lægen med, men husk på at det er lægens arbejde, og det er ikke noget, som en læge tænker over. Så hellere afsted og få det tjekket, så du ikke skal gå og bekymre dig. Men som sagt tænker jeg, at det nok skal gå over af sig selv.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig og give dig lidt ro i maven!
Mange hilsner
Amanda