Udeblevet menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej Jeg har fået penicillin mod noget ørebetændelse for en kort periode, jeg har bemærket at min menstruation er udeblevet med en uges tid. Er det noget jeg skal bekymre mig om?

Svar:
Kære pige 21 år.
Tak for dit spørgsmål.
På din besked forstår jeg det, som om at din menstruation bare blev skubbet med en uge, men at du har fået din menstruation igen efter at du har fået penicillin. Dermed er der ingen grund til bekymring.
Generelt så har yngre kvinder meget let ved at få en uregelmæssig menstruation i perioder, uden at det giver anledning til bekymring. En enkelt udebleven menstruation er heller ikke bekymrende hvis den kommer tilbage i cyklussen efter.
Bliver menstruationen dog ved med at være uregelmæssig så anbefaler jeg at du lige går til din egen læge og får tjekket at alt er fint. Udebliver menstruation vedvarende er det jo også vigtigt at overveje om man kan være gravid :)
Jeg håber svaret hjalp dig, God sommer mvh Julie