Han er langsom om at kunne igen
brevkassespørgsmål af
Lærke
16 år
Jeg har en supersød kæreste og det er overhovedet ikke for at disse ham. Men når han har været i mig og har fået udløsning sker det jo at jeg gerne vil igen og der synes jeg det tar sygt lang tid før han kan igen. Og han blir jo dvask og ugidelig når han er kommet, sådan er drenge jo. Han kunne nok godt fortsætte med finger eller tunge men det gider jeg ikke for jeg vil jo mærke at han begærer mig og det gør han jo ikke når han lige er kommet, han blir faktisk bare lidt træt. Så vi ligger bare og nusser mens jeg utålmodigt holder øje med hans pik og hvornår den rejser sig igen så jeg kan få mere. Jeg sørger self for at han kan se min nøgenhed så det kan hjælpe ham med at blive stiv igen men alligevel synes jeg der går sygt lang tid før den rejser sig igen. Jeg har ikke taget tid men måske en time! Er det almindeligt at det tar så lang tid før en dreng blir klar igen?

Svar:
Kære du
Meget spændende spørgsmål du kommer med, tak for det!
Først vil jeg starte med at sige, at hvor lyder det bare fantastisk at du har en super sød kæreste, og at du spørger af omsorg og nysgerrighed! For når jeg læser dit brev, ser jeg heller ikke at du er negativ omkring problematikken, men mere undrende over hvorfor det er sådan.
Så nu til dit spørgsmål. Ja det er fuldstændig normalt! Derudover kan det generelt være svært for mange mænd at blive stive hurtigt igen efter de har haft udløsning.
Det er sådan, når en mand har sex, er han ofte langt mere på arbejde end kvinden er, og mandens krop er anderledes på den front, og det kræver mere for ham at blive stiv. Kvinder skal ikke på samme måde have noget op at stå, hvor blodomløbet skal støtte det op på samme måde som det skal hos mænd. Så alene det fysiologiske er anderledes og kan være mere hårdt for mange mænd. Mon det giver mening?
Derfor kan det for mange mænd nemt gå både en time og mere, før de reelt kan få den op at stå igen. Ene og alene fordi kroppen har været på virkelig meget arbejde. Nogle mænd kan træne sig op til at kunne komme hurtigere, og nogle kan slet ikke blive stiv igen før der er gået mange timer.
Af samme årsag er det langt fra alle mænd der "orker" noget når først de har fået udløsning. Ganske enkelt fordi kroppen er træt. Så hele det du beskriver her, er helt normalt for mænd og par generelt, at efter manden har fået udløsning, er kvinden ofte klar til mere. Så det kan give mening at du prøver at se det anderledes, og måske selv sørge forr en orgasme mere, og nyde roen efterfølgende med ham. For jeg tror bestemt han begærer dig, men han er bare træt! Hvilket er helt naturligt.
Jeg får lyst til at henvise dig til www.sexlinien.dk hvor du har mulighed for at læse en masse forskellige ting om sex og kroppen. Ydermere kan de svare mere detaljeret, end jeg kan her i brevkassen, om måder hvor du måske kan nyde det efterfølgende, og samtidig være rart for ham også.
Jeg håber det hjælper dig lidt på vej i det hele, og at du fortsat vil nyde forholdet med din kæreste.