Forskel på klitter?

brevkassespørgsmål

Forskel på klitter?

brevkassespørgsmål af
Sandra U
14 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Jeg vil høre om der kan være meget forskel på pigers klit? Jeg har set min venindes og den er virkelig tydelig. Især når hun bliver ophidset er det faktisk næsten som sådan en lille ært eller noget. Min til gengæld er faktisk temmelig usynlig. Jeg kan mærke den og den virker også godt nok men man kan ikke rigtig se den. E det normalt? Kan der ske noget med den når man bliver ældre? Min veninde er syv måneder ældre en mig.

Svar:

Kære du.

Det er helt rigtig observeret, at der er forskel på pigers kønsdele.

Vi er alle forskellige på den måde vores krop er blevet op, og kønsdelene, som klitoris, har forskellig udseende. Nogle har en meget tydelig klitoris, som ikke er dækket særlig meget, og andre har en der er dækket mere. Det samme gør sig gældende med kønslæberne, som også ser meget forskellige ud på hver enkelt kvinde.

Der er på den måde ikke en måde de kan se ud på, som gør dem forkerte.

Hvis man bliver bekymret over noget, kan det altid være en god ide at tale med lægen. Men ellers er det helt normalt, at vi ser forskellige ud. Det gør drenge også på deres kønsdele. Penis og pungen ser forskellig ud på hver enkelt dreng.

I takt med man vokser, kan det godt ændre sig, men ikke særlig meget.

Jeg håber det gav dig lidt ro.

Mange hilsner Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål