Er dette normalt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg går lige nu på efterskole, og i kender rutinen. Man bliver meget hurtigt tætte på skolen osv. Nu har en del af drengene set mine private dele, og de har nomineret mig til at være skolens største pik. Ved ikke hvordan jeg burde føle mig om det her, er det dårligt? Burde jeg skamme mig over det?

Svar:
Hej med dig
Uanset størrelsen på ens penis eller andre kropsdele, så skal man aldrig skamme sig over sin krop. Din krop er lige præcis, som det er meningen, at den skal være. Så det korte svar er, at nej, du skal ikke skamme dig over størrelsen på din penis.
Når det så er sagt, så tænker jeg, at den situation, du beskriver godt kan være lidt grænseoverskridende, selvom det er rigtigt, at man ofte bliver tætte, når man bor sammen, som man gør på en efterskole. Derfor vil jeg råde dig til at mærke efter, om det er ubehageligt, at der bliver talt om din krop på den måde og så på en meget offentlig måde. Hvis du ikke bryder dig om det, så er det vigtigt at få sagt fra og sat en grænse. Selvom I er tætte, så er din krop stadig din egen.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
De bedste hilsner,
Dagmar