Højt bodycount

brevkassespørgsmål

Højt bodycount

brevkassespørgsmål af
Oskar
17 år
Oprettet 11 måneder 1 uge siden

Hej CH. Jeg er en dreng på 17 der meget tit har sex med mange forskellige piger. Jeg elsker sex men føler nogen gange at det bliver for meget. Har tit tænkt på måske at finde en partner eller at få en kæreste i stedet. I sideste weekend havde jeg sex med en pige på 26 som jeg mødte i byen. Jeg har ikke lyst til at fare rundt og bolle alle mulige random piger men ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har nu været sammen med over 170 piger

Svar:

Hej Oskar

Det er helt naturligt at have forskellige ønsker og behov i forhold til dit seksuelle liv, og det er lige så naturligt at de her ønsker og behov kan skifte.

Jeg kan sagtens forstå, hvis du føler at du mangler noget når dit sexliv involverer så mange skiftende partnere. Hvis du føler, at det at have sex med mange forskellige piger begynder at blive for meget for dig, kan det være en god idé at reflektere hvad det så er du synes du mangler. Hvad er det du søger u en fast partner eller en kæreste? I dit brev skriver du alene om sex. Søger du mere end sex? Søger du også en følelsesmæssig relation til en fast partner? Og hvilke værdier er det så, som er vigtige for dig? Det kan måske give dig mulighed for at opbygge et mere intimt og følelsesmæssigt tilfredsstillende forhold, hvor sexen er en del af et dybere bånd!

Netop fordi du har levet et liv, hvor sex har fyldt virkelig meget, kan det måske endda være en tanke værd om du skal starte med at fokus på andet end sex, når du leder efter en mere fast partner. Hvis du altså søger et følelsesmæssigt intimt forhold. Jeg tænker det kunne være en hjælp til at "tvinge" dig selv til at fokusere på andre elementer af en ny relation, end det seksuelle, og jeg tænker det er ret afgørende, hvis du altså søger en intimitet der rækker ud over det seksuelle. Måske kunne du endda overveje at holde en pause fra sex, mens du udforsker, hvad det er du søger. Igen tænker jeg det kunne være et redskab til at stille skarpt på andre dele af en relation, end sex.

Det er vigtigt at huske på, at det er dit valg, hvad du ønsker for dit seksuelle liv. Hvis du ønsker at have et mere stabilt forhold eller en kæreste, er det vigtigt at respektere dine egne grænser og træffe de valg, der føles rigtige for dig. Og nogle gange kan det godt betyde at man er nødt til at træffe valg der kan være lidt udfordrende.

Jeg ved ikke hvor meget du tidligere har været optaget af hvilke følelsesmæssige værdier du sætter højt hos dig selv, eller søger hos andre, men det er faktisk ikke altid en helt let øvelse, at gøre helt alene. Her kan det ofte hjælpe at snakke med venner og familie, eller andre som kan se en udefra. Man ser nogle gange sig selv tydeligere, hvis man spejler sig i andre. Så overvej at tale med mennesker omkring dig om hvad de faldt for his deres partnere, og hvilke ting de vægter højt. Det kan være en hjælp til at identificere det som er vigtigt for dig.

Jeg ønsker dig held og lykke i din søgen efter noget en mere fast relation. Jeg er helt sikker på at du nok skal lykkes med det.

Mange hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål