Er jeg for ung
brevkassespørgsmål af
T
13 år
Jeg har ikke så mange erfaringer med det seksuelle så jeg vil gerne prøve og onanere men jeg ved ikke om det er alt for tidlig. jeg ved ikke om det er normalt at andre på min alder gør det. Har ikke snakket med de andre piger fra min klasse om sådan noget.

Svar:
Hej med dig, du
Man kan gå rundt i sin hverdag og virkelig være i tvivl om så mange ting, så det er bare så fint, at du skriver og spørger om det, der fylder. Lige nu er det det her med onani, du er lidt i tvivl om. Du skriver at du ikke er så erfaren i forhold til det seksuelle og spørger, om det er for tidligt at begynde at onanere.
Overordnet er der mange, der allerede er godt igang med at onanere i din alder og der er også mange, der venter lidt med det. Så jeg vil sige, at der ikke rigtig findes et rigtig eller forkert svar på det spørgsmål, for det handler om, hvad du selv tænker: føler du dig selv klar til det? Og hvis du gør det, så kan du faktisk sagtens springe ud i det og udforske det.
De bedste hilsner fra
Mai