Må vi prøve analsex?
brevkassespørgsmål af
Mads
15 år
Jeg er en dreng på 15 år. Jeg har mødt en pige jeg rigti godt kan li men hun har en pik. Jeg viste ikke piger kunne have pikke men hun er meget sød og jeg kan godt li hende. Hun vil gerne dyrke sex med mig men jeg tør ikke. Må vi prøve analsex og hvor gør jeg. Jeg har ikke prøvet det før.

Svar:
Hej Mads
Jeg kan godt forstå at du er lidt overrasket over at den her pige har en pik. Måske identificerer hun sig som pige, men er født som dreng? I yderst sjældne tilfælde kan man også fødes med kønsorganer fra både dreng og pige. Jeg ved hvad der skyldes at den her pige har en pik, men jeg tænker egentlig heller ikke det har den store betydning for dit spørgsmål...nemlig om I må have analsex.
Ja, det må I gerne, hvis I er enige, og begge gerne vil. Det afgørende er at I taler sammen om at gå stille og roligt frem, og selvfølgelig også aftale at det altid er okay at sige stop, hvis en af jer kan mærke at det ikke føles rart.
Analsex er en type sex, som mange kan have en fantasi om, men som langt fra alle bryder dig om. Nogle bryder sig ikke om det, fordi de synes det gør ondt. Andre synes det er ulækkert, fordi man kan risikere at der kommer afføring på pikken, eller bare fordi det godt kan lugte lidt. For nogle er analsex virkelig dejligt, så når jeg skriver det her er det bare for at gøre opmærksom på at det ikke behøver være sådan for jer, eller bare for den ene af jer. Virkeligheden kan ikke altid leve op til den fantasi man måske har. Så den der snak om hvad I hver især forventer er ret vigtig, før I kaster jer ud i noget.
Hvis I vælger at prøve det er, er der et par råd. Brug glidecreme: I modsætning til pigens skede, som kan udvides sig rigtig meget, så er endetarmen meget mere stram, og derfor tænker jeg det vigtigste råd er at gå helt stille og roligt frem, og  bruge noget til at sikre at det glider lidt nemmere. Glidecreme, som man kan købe på apoteket er klart det bedste, fordi det netop er beregnet til sex. Hvis man har sex, hvor en pik kommer op i pigens skede, så frigives der en sekret fra pigens skede, som hjælper med at pikken glider lidt nemmere. Men det sker ikke hvis man har analsex, og derfor er glidecreme virkelig en god hjælp. Uden noget til at "smøre" er risikoen for smerter og små rifter i endetarmen meget større.
I kunne også overveje at prøve med en finger først, for ligesom at mærke hvordan det føles. En finger er noget mindre end en pik, så det kunne være en god måde til lige at teste om det overhovedet er noget I har lyst til at gå videre med.
Men det vigtigste er uden tvivl den snak I har før I bestemmer jer for at prøve. At I sikrer jer, at I er helt enige, og bliver helt enige om at det til enhver tid er okay at sige nej, når først I er kommet igang, hvis det ikke føles rart.
Mange hilsner Pedro