Min kæreste har smerter under rejsning
brevkassespørgsmål af
Cceilie
25 år
Hej C her 25 min kæreste M på 23 år vælger op stort ser næsten hverdag med morgen rejsning men ha.n har smerter i pikken og aner ikke hvorfor han vågner op med stivert på og smerter han kan næsten ikke rør ved sin pik uden han har smeter og har ondt i pikken hver morgen er der nogen af jer herinde som har prøvet noget ligne eller ved hvorfor så må i gerne lige give besked på hvorfor og komme med en løsning på det ?? Kh C på 25 år

Svar:
Hey C
Av, en træls måde at starten dagen på, fir din kæreste.
Jeg vil starte med at sige, at det er helt normalt at vågne op med en stivere. Det tænker jeg mange drenge og mænd oplever. Nogle gør det hver dag, mens andre bare oplever det ind imellem.
Når pikken har været stiv et stykke tid, kan den godt blive ret øm, så en forklaring kunne være at din kærestes stivert allerede "står op" før han vågner, og derfor er ret øm, når han vågner. Hvis I meget ofte har sex, kan pikke også blive øm, når den bliver stiv, så måske kan noget så simpelt som en lille pause fra sex, i nogle dage...måske en uge, være det eneste din kæreste har brug for.
Samtidig er det vigtigt at din kæreste tager de her smerter ret alvorligt. Ømhed er en ting, men du beskriver noget der lyder til at være stærke smerter, og så vil jeg til enhver tid råde til at ringe til egen læge. Jeg tænker ikke der behøver være noget alvorligt, men stærke smerter, som ikke forsvinder ret hurtigt skal der altså lige kigges på, for en sikkerheds skyld.
Så hvis din kæreste stadig har de her smerter, så skal han ringe til sin læge, og forklare hvad det er han oplever.
Mange hilsner Lasse