Giv mig en kæreste
brevkassespørgsmål af
Skønne Olivia
16 år
Hej allesammen. Er 16 år gammal og vil RIGTIG GERNE have en kæreste! Jeg føler mig helt ensom, når jeg ser alle dem fra min efterskole, stå og snave rundt omkring. Så bliver jeg trist! Hvordan får jeg en kæreste, når ingen fra efterskolen er lækre? Mvh. Skønne Olivia (PS. jeg er virkelig smuk)

Svar:
Kære Olivia.
Jeg kan godt forstå at det er frusterende når alle omkring dig på efterskolen kysser og får kærester. Du beskriver selv at du føler dig ensom på grund af det. Det kan jeg også godt forstå. Man kan føle sig som den eneste i verden der står uden og det er naturligvis lige noget man skal finde ud af med sig selv.
Der er ingen der siger at man SKAL have en kæreste når man går på efterskole. Man kan måske godt føle at det er nødvendigt for at være en del af fælleskabet. Men jeg synes du skal tage det helt stille og roligt fordi ofte opstår kærligheden når man mindst venter det. Det kan være han om få måneder dukker op fra højre men det kan også være at der går længere tid. Det er helt naturligt. Det vil måske også være trist at skynde sig da man måske risikere at rende ind i den forkerte som ikke gør en glad og ikke er det man forventede af en kæreste? Det er ikke altid lykken at have en kæreste selvom det måske ser sådan ud på alle forholdene på skolen.
Hvis jeg skulle give et par tip til hvordan man får en kæreste, kunne det være at se sig lidt omkring. Du beskriver at der ikke er nogle lækre på efterskolen. Men måske bliver det bedre når man lære dem at kende? Du skal naturligvis ikke være sammen med én du ikke bryder dig om eller føler dig tiltrukket af. Men til tider kan det være spændende at lære et menneske at kende før man afviser dem. Også selvom man måske ikke følte at de var ens type til at starte med. Man kunne også høre ad i ens venindegruppe på skolen om der var nogle der kender nogle man ikke plejer at snakke så meget med? Måske er der en cafeaften eller et andet arragement hvor man kan lære nogle andre at kende.
Der er mange muligheder for at han kunne dukke op men fortvivl ej og husk at det også kan være sejt at vente.
Du skriver også at du selv er smuk så mon ikke at det skulle være muligt at finde en sød kæreste på et tidspunkt? Jeg tror hvertfald på det.
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke i din kærestejagt.
Kærligst
Emilie, Cyberhus