Generet kæreste

brevkassespørgsmål

Generet kæreste

brevkassespørgsmål af
Lasse
22 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

Hej Cyberhus Jeg hedder Lasse, er 22 år og har den dejligste kæreste, som jeg elsker og holder af. Hun er ligeledes helt smaskforelsket i mig, så på det parameter kunne det ikke blive bedre. Vi lærte hinanden at kende gennem en kammerat og det var faktisk hende, som tog “kontakten” til mig over en besked på tinder, lol. Vi har kendt/datet hinanden i små 8 måneder, hvor vi tilbage i december blev “enige” om at vi så hinanden som kærester. Min kæreste er en sprudlende energibombe. Hun er snakkesalig, sjov og bare nem at omgås generelt. Vores sexliv er godt, hedt og kærligt. Der er ikke noget at sætte en finger på der, men desværre føler jeg at det er gået ned ad bakke det seneste stykke tid. Det er som om, at jo bedre vi lærer hinanden at kende, jo mere tilbageholdende/genert bliver hun? Da vi begyndte at date var hun ikke genert. Hun kunne tage initiativet til sex og hvis ikke, så var hun klar på sex når jeg lagde op til det. Nu er tingene lidt vendt.. Jeg savner intimitet. Jeg savner lange kys i stedet for tantekys, Jeg savner at massere hendes sexede krop med olier. Jeg savner at være nøgen og tæt med hende. Jeg har påtalt det over for hende og spurgt om der er noget galt, siden det er blevet som det er blevet. Hun siger til mig at hun får sommerfugle i maven når hun kigger på mig og så bliver hun genert. Det gør at hun fryser, bliver tilbageholdende og får svært ved situationen. Jeg har prøvet at forklare hende at hun ikke skal blive genert i mit selskab. Jeg elsker hende og forguder hende jo nærmest. Jeg Fortæller hende hvor smuk og perfekt hun er. At hun er perfekt og mere end god som hun er. Jeg prøver at få hende til at slappe af i mit selskab. Jeg går pt på skole hvor jeg bor på skolehjem, så vi ser kun hinanden i weekenderne for tiden. Det betyder en del messengersamtaler, både normale og frække samtaler. I går da jeg lå i min seng på skolen skrev hun til mig, hvor der stod at hun glædede sig til jeg kom hjem, så hun kunne sutte på min pik og jeg kunne straffe, kneppe og bruge hende. Nu ligger jeg her ved siden af hende i min seng. Hun sover og jeg er i færd med at skrive denne besked, mens jeg nusser hende lidt i håret. Sex, det har vi ikke haft.. Selvom hun skrev det hun gjorde i går. Jeg lagde stille og roligt op til det, uden at være for frembrusende. Hun blev genert igen og kom med et “jeg er mega træt skat, kan det ikke vente”. Vi har god sex, så jeg ved at selvom hun er træt, så vil det jo være en dejlig ting for hende.. Her ligger jeg og føler mig lidt som en skid. Jeg har lyst til at vække hende, rive trusserne af hende og slikke hende. Vise hende at jeg vil hende og kneppe hende. Det skal selvfølgelig ikke kun omhandle mine behov og lyster, for man er 2 om det i et forhold. Føler bare lidt jeg er nået til er punkt, hvor jeg ikke længere føler jeg har lyst til at tage hende på numsen og kysse hende på halsen, for jeg ved hvad det ender med. En afvisning og afvisning på afvisning sætter sig på selvtilliden, selvom du får at vide det intet har med dig at gøre. Hun har sagt til mig at jeg jo altid lægger op til sex, så måske vil det blive bedre for hende hvis jeg ikke gør det og prøver at lade hende om det. Synes det er fedt hun selv ved det kan være et problem og at hun ønsket at løse det, men ja. Lige nu tænker jeg bare at den dag kommer først når der findes flyvende biler Jeg håber ikke at jeg er mega nederen. Jeg føler mig bare frustreret, for når jeg kigger på hende bliver jeg bare smask forelsket. Jeg får lyst til at rive tøjet af hende og gå i gang… Jeg kan se det er blevet en lang besked nu, men jeg skrev egentlig for at høre hvad I synes om vores situation. Har I forslag til hvad jeg eller vi kan gøre? Hvordan tackler vi hendes generthed og får den seksuelle gnist tilbage, som 2 unge mennesker som os bør have? Bør jeg fuldstændig droppe at vise interesse og lade hende komme til mig? Jeg glæder mig til at høre fra jer! Hilsen Lasse, den frusterende unge mand, som elsker sin dejlige kæreste højere end noget andet!

Svar:

Hej Lasse,

Hvor er det dejligt at høre, at du stadig er hammer forelsket i din kæreste! Når det så er sagt, er det faktisk meget normalt, at sexlysten ændrer sig, jo længere tid, man har været sammen. Som regel bliver sexlysten mindre, når man har været sammen i noget tid, fordi nyforelselsen har lagt sig. Men der kan også være andre grunde til, at ens sexlyst kan ændre sig. Manglende overskud, søvn, kost eller periodevis stress kan alt sammen være noget, som kan påvirke sexlysten i den ene eller den anden retning.

Du nævner, at du synes din kæreste er blevet mere tilbageholdende på det seneste. Hvad der mon præcist ligger til grund for det, kan jeg desværre ikke give dig et konkret svar på, for det kan formentlig skyldes mange forskellige ting. Hvordan man har det med sig selv og sin krop, kan eksempelvis have en stor indflydelse på sexlysten. Hvis man for eksempel ikke føler sig attraktiv, kan man have mindre lyst til sex. Men for nogle kan det også være sårbart og grænseoverskridende, at lære hinanden at kende i sengen. For det er der, hvor man er nødt til at være ærlige overfor hinanden omkring, hvad man kan lide, hvad man ikke kan lide, og den sværeste: Hvad ens partnet måske skal gøre anderledes. At lære hinanden at kende i sengen er ofte forbundet med intimitet, og det kan for nogle være overvælende eller svært at være i.

Jeg fornemmer på dit brev, at du har følelsen af, at der er et eller andet på spil hos din kæreste, som hun ikke er helt åben omkring. Eller måske ikke er helt klar til at italesætte. Det er møgfrustrerende at gå og have fornemmelsen af, at der er "noget" uden at vide hvad det "noget" er for noget. Og det bliver kun mere frustrerende af, at den eneste, der kan give svaret, ikke har lyst til at åbne munden.

Hvis I skal komme videre er det vigtigt, at du og din kæreste har en ærlig snak (eller måske mange ærlige snakke) om, hvad det er der foregår. For den frustration du mærker lige nu kan stille og roligt bygge sig op til resentment (beklager, men jeg har ikke noget godt dansk ord for det), hvis ikke årsagen til frustrationen bliver italesat. Og resentment kan være virkelig destruktivt for et forhold.

Når I skal tale sammen er det vigtigt at I får skabt et rum, hvor din kæreste mærker, at hun kan være ærlig og at du kan rumme hendes ærlighed. Du skal være forberedt på, at ærligheden kan gøre ondt, og hun skal kunne stole på, at det kan du godt håndtere. Ethvert sundt og bæredygtigt forhold bygger på kommunikation, og på evnen til at kunne tale åbent og ærligt med hinanden, når der opstår gnidninger i forholdet. Så for at kunne finde hinanden igen er I nødt til at tale sammen. På den måde kan I også blive et "os" mod "problemet", i stedet for et "du har et problem, og det generer mig", for nu at sige det lidt firkantet.

Snakken om sexlysten (eller mangel på samme) kan måske være et godt sted at starte. Uden at kende hverken dig eller din kæreste får jeg dog fornemmelsen af, at der godt kunne være noget andet og mere på spil, når jeg læser dit brev. Jeg får nemlig fornemmelsen af, at den dalende sexlyst hos din kæreste er et symptom på et underliggende problem, snarere end problemet i sig selv. Men jeg kan ikke vide det, og derfor er mit bedste råd til dig at tale med din kæreste om, hvordan du har det og være nysgerrig på, hvordan hun har det, og hvad hun oplever. Eksempelvis ved at starte med at snakke om sexlyst eller ved simpelthen blot direkte at italesætte, at du kan mærke, at der er noget, der er off, og at det påvirker dig og fylder i dine tanker. På den måde kan I få en dialog om hvad der foregår i jer hver især. Og på den måde har I mulighed for at finde kompromiser og løsninger, som fungerer for jer begge to.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål