Første kys
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Jeg har fået en kæreste og vi har det rigtig godt. Vi har ikke rigtig kysset med tunge men det har vi snakket om at vi gerne vil så nu har jeg brug for nogen råd. Jeg har aldrig kysset på den måde og jeg vil jo gerne have at hun synes at jeg er god til det. Så har i nogen råd

Svar:
Hej med dig.
Det er helt normalt at man kan blive en smule usikker og spændt når man skal prøve at kysse med tunge for første gang. Måske har din kæreste det på helt samme måde.
Det er et rigtig godt udgangspunkt at i har snakket om, at i begge har lyst til at kysse med tunge. På den måde opstår der ikke underlig situation, hvor den ene ikke har lyst, mens den anden har lyst. Men så er spørgsmålet bare, hvordan tungekysser man godt?
Faktisk så tror jeg at man skal prøve at tænke så lidt over det, som muligt. Selvom tankerne og usikkerheden er meget normal. Hvis man tænker alt for meget på hvor og hvad tungen skal gøre, bliver kysset måske en smule anspændt og unaturligt.
Derfor er et godt råd at prøve at slappe så meget af som du kan, mens du tungekysser din kæreste. Husk på at hun nok også er lidt usikker i det, ligesom du er. Og at det er helt okay. Det handler ikke om at gøre det perfekt første gang, men mere bare at prøve det og se hvordan det føles. Og jo flere gange i tungekysser, jo mere naturligt og afslappet kommer det til at føles og jo bedre bliver kyssene også.
I kan sammen prøve jer ad og se hvordan det føles dejligt for jer. Der er altså ikke nogen rigtig måde at tungekysse og derfor er det bare med at prøve nogle forskellige kys og finde ud af hvad i bedst kan lide. Nogle kan godt lide meget tunge og savl mens andre bedre kan lidt mindre tunge og savl. Men man finder kun ud af hvad man selv er mest til, ved at prøve sig frem, og derfor er det faktisk mit bedste råd til dig. På et tidspunkt finder du ud af hvilket salgs tungekys din kæreste bedst kan lide, og så er jeg sikker på at du helt automatisk bliver/er god til at tungekysse.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og held og lykke med det.
Venlig hilsen
Anne fra Cyberhus