Farvet Konfirmationskjole?
brevkassespørgsmål af
baguette
13 år
Hejsa, håber du har en god dag! Så altså mit spørgsmål er om hvorvidt man kan tage en farvet Konfirmationskjole på til sin konfirmation. Jeg skal først konfirmeres i foråret 2021, men er allerede så småt begyndt at kigge på konfirmationkjole, jeg faldt over den her super fine, søde og sommerlige kjole, den er ternet, ternene er gule og hvide, og det er på ingen måde fordi at kjolen skriger gul, overhovedet. Er bare stadig itvivl om hvorvidt man kan tage sådanne slags kjole på. Så altså, synes du at man kan? Mange tusind tak på forhånd, hav en forrygende dag!

Svar:
Hej Baguette
Mange tak for din fine og meget velformulerede besked her i brevkassen.
Først og fremmest lyder det til at være en super flot kjole, som du har fundet til din konfirmation næste år. Der er en gammel tradition omkring at konformationskjolen skal være hvid, denne tradition behøver man dog ikke at følge hvis ikke man har lyst til det. Til din konfirmation bør det udelukkende være dig som bestemmer hvilke slags kjole samt hvilken farve kjolen skal have. Om kjolen er gul, blå, hvid eller noget helt tredje, det skal være helt op til dig selv at bestemme.
Dog kan det være en god ide at vente med at købe konfirmationskjolen til du nærmer dig din konfirmation i 2021. Da der stadig er et år til at du skal konfirmeres kan din smag stadig nå at ændre sig, måske du har en anden smag og nogle andre ønsker til din kjole til den tid!
Jeg håber det lykkes dig, at finde lige præcis den kjole som du ønsker at have på til din konfirmation.
De venligste hilsner
Sara fra Cyberhus