Fucking lækker storebror
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse Jeg er en pige på 15 som har en storebror på 19 som er virkelig lækker. Jeg har på ingen måder lyst til at lave noget seksuelt med ham. Han er jo min bror. Men selvom jeg har det sådan så må jeg indrømme at jeg godt kan blive ret tændt hvis han går rundt herhjemme med bar mave. Jeg har ikke sagt det til ham og det har jeg heller ikke tænkt mig. Jeg vil egentlig bare høre om det er normalt at blive liderlig af sin bror. JEG SPØRGER IKKE OM AT HAVE SEX MED HAM. DET KUNNE JEG ALDRIG GØRE. Synes bare det er mærkeligt at han kan gøre mig liderlig. Den forvirrede.

Svar:
Hej "Den forvirrede",
Vi sætter stor pris på dit mod og din ærlighed for at skrive om noget, der må være både forvirrende og svært at tale om.
Er det normalt?
Det er ikke unormalt, at man kan opleve en form for tiltrækning til mennesker, man er tæt på. Det er bare særligt vigtigt at forstå, at din reaktion handler om kropslige følelser, som vi ikke altid selv kan styre, og det gør os ikke til underlige mennesker. Det betyder ikke, at du har lyst til at gøre noget seksuelt med ham, som du også selv skriver. Det viser bare, at din krop reagerer på det der er foran dig, hvilket kan være helt naturligt i puberteten. I teenageårene sker der mange ændringer i kroppen og følelserne. Hormonerne spiller en stor rolle, og det kan nogle gange føre til, at man føler sig tændt i situationer, der kan virke forkerte. Dette betyder dog ikke, at du vil handle på det. Det er mere din krops naturlige reaktion på det, du ser.
Hvad kan du gøre?
Først og fremmest er det godt, at du ved, at du ikke ønsker at handle på de følelser. Hvis disse følelser bliver ved med at forvirre dig, kan det være en god idé at tale med en professionel, som kan hjælpe dig med at forstå dem bedre og finde en måde at håndtere dem på, så de fylder mindre.
Det er vigtigt at huske, at følelser og tanker kan komme og gå, men de definerer ikke, hvem du er som person, fordi du ikke har handlet på dem. Tværtimod virker det som om du gerne vil af med dem, fordi du bliver forvirret med din egen krop og sind. Du har ikke gjort noget forkert, og du er ikke alene om at have forvirrende følelser i teenageårene, så du kan sagtens tage det med ro.
Du har allerede taget et vigtigt skridt ved at dele dine tanker her, og det viser, at du ønsker at forstå dig selv bedre. Vær ikke bange for at søge hjælp, hvis du har brug for det eller hvis tankerne forværre sig.
Held og lykke med det!
Varmeste hilsner,
Samara fra Cyberhus