Følge and angst?
brevkassespørgsmål af
Julia
17 år
Jeg er en pige på snart 18 år. Jeg har Generaliseret angst, panikangst, PTSD, depression og OCD(Ja det kører jo).
Udover vrøvl med kommunen og udsigt til flere års psykolog, er jeg forstået med diagnoserne. Og er også medicineret.
Men de sidste 2-3 dage er jeg begyndt at få små "tics". Hvor jeg rykker på skuldrene og siger en lille lyd. Jeg kan mærke I kroppen lidt før det kommer. Det er ret ubehageligt, for jeg får et chok hver gang(PTSD).
Mit spørgsmål er bare om ticsene kan være en, bevares midlertidig, følge af angsten? Og det stress jeg oplever? Eller bør jeg opsøge psykiatrien igen?

Svar:
Hej Julia,
Mange tak for dit spørgsmål. Dejligt at du skriver til os.
Det lyder som at du trods flere angstproblematikker, har en god tilgang og forståelse af dig selv og dine reaktioner.
Det lyder dog bestemt ikke rart med de nyopståede tics og jeg synes bestemt at du skal opsøge din egen læge, hvis du stadig har dem eller de kommer igen. Det er umiddelbart ikke til at sige, hvad de kan skyldes uden at have hørt lidt nærmere om dine symptomer og undersøge dig. Om det kan være din angst, en bivirkning til noget medicin eller noget trejde skal dog bestemt vurderes af en læge.
Jeg håber du snart får det bedre.
Venlig hilsen Line